Varför New Forest på blup?

Sv: Varför New Forest på blup?

Därför att det finns registrerade korsningar med New Forest registrerade hos ASVH.
 
Sv: Varför New Forest på blup?

Tack för svar :)

Jag fick för mig att eftersom de inte godkände ponnystam så skulle ponnyföräldern stå som okänd. Men hästavkommorna verkar inte listade under resp NF-hingst? Så det var lite därför jag undrade :) Dock vet jag att stoets far har betäckt större ston.

Vårt sto har 1 godkänd hingst som halvbror och den kan man följa två generationer tillbaka med renrasiga NF på blup.
 
Senast ändrad:
Sv: Varför New Forest på blup?

Det gör de inte heller, men registreras en korsningshäst ska ju den också ha rätt stam. Om du klickar framåt och kommer till korsningshästen som är registrerad ser du på registreringsnumret att den inte har godkänd stam.
 

Liknande trådar

Avel Jag har letat runt lite efter information om hingsten Lipton, och inte hittat så mycket som jag önskar. Tyvärr är väl tvisten om...
Svar
11
· Visningar
3 962
Senast: sinpol
·
Avel Skulle kolla upp stammen på några hästar jag red för många år sedan, jag är nyfiken och kommer inte ihåg. Hästarna är födda på 80 och...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Rosett
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: Ottilia
·
Avel Idag har på blup ett förstagångskorsningssto 50% travare (25% FR + 25% US) 50% halvblod (SF) belönats med Elit! Stoet har lämnat bra...
Svar
8
· Visningar
2 045
Senast: Zuzzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bästa film
  • Roliga saker som barn säger
  • Sortera plast?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp