Hippocampus
Trådstartare
Kära bukeorakel. Jag jobbar idag i ett brett område och det är snart dags att börja smalna av fältet. Jag vet vad jag är intresserad av men jag vet inte var jag hittar sådana arbeten. Jag vet inte ens om det är möjligt?
Idag jobbar jag med intern säkerhet, säkerhetsskydd, kommunal krisberedskap, brottsförebyggande frågor och vissa brandskyddsfrågor.
Vad jag skulle vilja jobba med är beredskapsfrågor och riskhantering inom naturkatastrofer, klimatförändringar, klimatflyktingar, antibiotikaresistens osv. Alltså mer mot det biologiska hållet och hälso-frågor.
Var hittar jag det?
Jordbruksverket?
Länsstyrelser till en viss del kan jag tro.
MSB - vill jag inte jobba på.
Livsmedelsverket?
Är det något jag bör plugga?
Jag har läst strökurser i ex naturkatastrofer och nu läser jag en kurs som heter Global Health där vi diskuterar mycket om framtid inom hälsosektorn.
Tack!
Idag jobbar jag med intern säkerhet, säkerhetsskydd, kommunal krisberedskap, brottsförebyggande frågor och vissa brandskyddsfrågor.
Vad jag skulle vilja jobba med är beredskapsfrågor och riskhantering inom naturkatastrofer, klimatförändringar, klimatflyktingar, antibiotikaresistens osv. Alltså mer mot det biologiska hållet och hälso-frågor.
Var hittar jag det?
Jordbruksverket?
Länsstyrelser till en viss del kan jag tro.
MSB - vill jag inte jobba på.
Livsmedelsverket?
Är det något jag bör plugga?
Jag har läst strökurser i ex naturkatastrofer och nu läser jag en kurs som heter Global Health där vi diskuterar mycket om framtid inom hälsosektorn.
Tack!