Var på öppet hus på katthemmet idag...

Evenstar

Trådstartare
...och man blir ju fast direkt :angel: Så söta och mysiga. Hjärtat blöder ju när man vet hur de hamnat där... några som bara dumpats i skogen till exempel. Och jag som inte tänkt skaffa nån mer katt :angel: Har redan en som bor hos mig och två som inte bor här (bor hos mitt ex). Men det räcker ju att bara gå in där på katthemmet så skulle man ju vilja ta hand om dem allihop... Satt en stund inne hos två katter och myste lite, de ville knappt låta mig gå därifrån sen. De började skrika och tittade på mig med sina ledsna ögon. Ville bara kela och mysa, visste knappt vart de skulle ta vägen när man klappade dem. Och jag som inte skulle ha nån mer katt haha. Får se hur det blir med det :angel: Är så fruktansvärt glad att det finns såna ställen i alla fall, som tar hand om de stackars katterna när hjärtlösa människor bara kastar ut dom.
 
Sv: Var på öppet hus på katthemmet idag...

Usch ja, jag förstår precis din vånda.

Jag är själv inne i en process där jag funderar på att skaffa fler katt(er). Har flyttat till hus med trädgård och har plats till fler än mina två nuvarande katter. Den ene av dem är väldigt aktiv och leksen medans den andre är mer stillsam. Skulle så gärna vilja ge den aktive en lekkamrat.
Ska jag då bara skaffa en katt till? Borde det inte vara bättre att ta två som känner varandra så de har lite trygghet med sig vid flytten?
 
Sv: Var på öppet hus på katthemmet idag...

Jag gör vad jag kan för att INTE gå in i ett Katthem där det finns ljuvliga små pälsbollar....:love:
För då vet jag att jag skulle fastna för någon och det vill jag inte.

Varför? Jo därför att jag älskar katter och har haft många men som vi bor med vägar på båda sidor om huset så blir dom bara överkörda.
Och det går åt alldeles för mycket energi att sörja dom...:cry:
 
Sv: Var på öppet hus på katthemmet idag...

Fast den biten går ju alltid att lösa om man verkligen vill ha katt. Man behöver inte släppa ut katterna lösa, utan kan se till att de får vara ute under säkrare former (rastgård eller sele). :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 550
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 191
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 385
Senast: Sel
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp