Vår katt beter sig konstigt..

P

PeRosa

Vår katt började bete sig konstigt omkring lunch idag. Han låg på sin vanliga plats när han helt plötsligt fick "spel". Han hoppade ner från isoleringsbalen (håller på och bygger:smirk:) sprang runt ett varv och hoppade upp igen ner igen och snabbt under sängen. Låg där länge. Helt plötsligt kan han sätta iväg med en väldans fart. Började misstänka löss. (gav Frontline) Kan de bete sig så då om de har löss? :confused:
Verkar lite rädd. Kom inte till köket som han brukar nar vi satt och åt, leker inte m.m
Han är en Siames på 1,5 år och innekatt. I morse åt han och gick på lådan som vanligt.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vår katt beter sig konstigt..

I morse åt han inte och var apatisk, så vi ringde veterinären.
Vi kom hem för en stund sen. Han blev röntgad. Stackars liten var förstoppad... :crazy: Han fick en spruta som lättar upp kramperna i magen och så ska vi ge laxermedel (laxatone) i patéform. Nu mår han bättre, spinner t.o.m. :) Veterinären sa att om katten inte spyr upp hårbollar kan katten lätt bli förstoppad. Nu väntar vi bara på att "proppen" lossnar. :smirk: Tur att det inte var värre. :)

Sv: Vår katt beter sig konstigt..

Skönt att läsa att det har löst sig!

Liknande trådar

Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 200
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Halt efter vila
  • Senast tagna bilden XV