Vår kära moderator på bild+ bilder från ragdollutställningen.

YlvaG

Trådstartare
Är det inte så att jag har fått våra kära moderator på bild? Jo men visst är det väl så. Eller är jag helt fel ute? :o

26563807.jpg

Min dam uppe hos domaren
26563797.jpg

26563845.jpg

Små söta dunbollar
26563851.jpg

Resten av bilderna finns HÄR.

Sv: Vår kära moderator på bild+ bilder från ragdollutställningen.

Åh, raggsockor! :love:

För mig och Aini gick det bra. Hon fick sitt andra cert i klass 8 och är nu stoppad i sverige. Hon skötte sig jättebra nu när Juha (uppfödaren) visade henne. Hon började knorra lit i BIV:en som drog ut lite på tiden, men var lugn och snäll annars. Så jag är nöjd. Men nu ska hon inte ställas mer på ett tag. Kanske provar om ett år igen, kanske inte. Det beror på om hon "växer till sig i huvudet". Hon fick jättefin kritik iaf, men domaren Raymond sa att hon var en väldigt känslig dam som skulle kunna smälla om den som visade henne var för nervös. Då visste han alltså inte att jag som ägare satt bredvid av just den anledningen.

pic_show_id26563745.html

:rofl: Jävlar vilken blick! katta ser inte glad ut. :rofl:

För mig och Aini gick det bra. Hon fick sitt andra cert i klass 8 och är nu stoppad i sverige.

En dum fråga kanske :o men jag håller på och försöker lära mig mer om kattutställningar. :)

Vad menas med att hon är stoppad i sverige ?

Man kan bara få ett visst antal cert och måste sedan söka sig utomlands för fortsatt tävlan :). Typ, tror jag :D.

Jösses och jag som tyckte att det var krångligt att lära sig allt om hundutställningar :angel: Tur att jag inte har någon utställningskisse än så jag hinner plugga på ordentligt. ;)

Det stämmer så som apocalypsze sa. Hon ska ta ett cert utomlands nu för att bli International Premier. Sen får jag ta några cert till i sverige. Fast jag ska nog bara ta henne till IP, sen får det räcka för hennes del. Men EN gång till får hon stå ut ;) Fast inte än som sagt.

Jag som är lite mindre utställningstokig satte som mål att Abbie skulle bli PR. Eftersom vi inte gärna åker bil ihop, så tog det väl 3 år sådär med en utställning/år :angel:

Grattis till framgångarna!
Själv har jag en hane som måste utomlands..
Men sparar nog ihop lite och åker med fler katter samtidigt när man ändå är ute och far.. Är ju inte gratis och åka iväg sådär.. :crazy:
Sen har jag en hel hög med kissar som borde ställas, typ nu.. :angel:
Men pengarna tryter.. Attans att det ska vara så dyrt!
(jao, såå dyrt är det inte, men med många katter så.. )

Ja inte är det billigt inte, har man två katter som man ställer båda dagarna så blir ju bara anmälningsavgiften 1200 spänn! Lägger man sedan till hotellrum, bensinkostnader och "skräpmat" (som är ett måste när man är på utställning ;) ) så springer det iväg... Jag har också två som ska utomlands nu, men som tur är så ska den ena snart få bebisar så det blir en naturlig paus för att spara ihop till nästa trip ;)

Ja ok, det är svindyrt.. :p
Men jag vet ju även att det inte alls är billigt att anordna en utställning..
Hyra av lokal och domare och allt annat som hör till..

Jag har väl, snabbt räknat fem som jag vill ställa ut i år.. :crazy:
Undrar vad min ekonomi säger om det... :(

Grattis till att det gick så bra :)
Raymond var här på Island på våran show senaste helg också att bedöma (dock bedömde han inte persen :()

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
579
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
813
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
766
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama