Vänster Galopp.!

Cinderella90

Trådstartare
hej hej. har en 6åring, som kommer att användas i hoppning. men självklart sätts dressyren på lika stor plats som hoppningen.
Men saken är den att innan var han utlånad, har nu haft honom hemma sedan början på Aug. Först var det mycket jobb då hon inte ridit han alls mycket osv, men vi kom snabbt tillbaka då han lär sej snabbt o blir lätt stolt över sig själv. Men hon galopperade nästan aldrig efter hon flög av över hindret på honom, så den är ju sidsådär. även om vi jobbat mkt på deno den funkat nästan helatiden ahr vi kommit till en "svacka" där galoppen i vänster varv inte riktigt "funkar" han galopperar men fattar alltid HÖGER. hur jag än gör så är det alltid höger. oftast när jag tränat för tränare gör han likadant. . Ngt tips som kan få det enklare för honom att förstå?. han tar vänster efter hinder men ej när jag rider på marken. !? ska försöka longera honom en del med. o se om d3t hjälper. men ngt tips när jag är på hästryggen ??

Sv: Vänster Galopp.!

Du kanske rider annorlunda i vänster varv? Ja longering är bra för då får han ju träna den ordentlig, han kanske är svag i den sidan??

Ta hjälp av tränare att lösgjöra sidorna, eklast att göra det är i skritt. Sen kommer den att galoppera, såvida det inte är nåt fel på den.

jag ska testa o longera idag o kolla så han går rent o så. för han är igenom kollad o det är inget fel på honom.
han går bra i höger.
men i vänster går han bra i skritt trav, o är välfigt mjuk o så. =). men sen i galoppen e d ju att han tar höger.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
936
Träning Hej! Tränar förvänd galopp med min häst, och behöver tips. När jag rider i vänster varv (galopp) och går över i höger varv i förvänd...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Har ett 5årigt hbl sto som jag behöver lite hjälp och tips till. Hon har varit utlånad men fick komma hem lite snabbt i somras pga...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Piek
·
Träning Hej! Hoppas jag skriver detta så ni förstår 😅🙈 Har haft mitt 11-åriga ponny sto i 2 år nu, hon är mot den lite grövre typen. Hon är...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama