Vänja unghäst vid träns....

E

El Karisma

Jag undrar vilket bett som är mest lämligt att använda när man vänjer en unghäst (1,5 år) vid att ha träns...? :confused:

Tacksam för svar! :banana:

Sv: Vänja unghäst vid träns....

Jag tänker sätta på min ett helt vanligt normaltjockt tvådelat tränsbett imorgon, om de har rätt storlek på Hööks. Provade ett antal av de som fanns i stallet i helgen för att hitta rätt längd.
Jag vet egentligen inte om det är superoptimalt men den uppfödare jag känner, som jag lärt mig mycket om unghästar av, använde alltid ett sådant första gången utan problem.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 662
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 711
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: tara
·
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 836
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar