Valptänder..

Lenis

Trådstartare
På min (snart 6 månader) såg det ut som att han tappade alla framtänderna uppe, men nu när de vuxit upp permanenta tänder så har han.. 7. En för mkt. 6 på rad & så en fuling extra som bildar egen rad :crazy: Den står upp lika lite som de andra nya.. kan de få en för mkt? Det KAN ju vara en mjölktand som inte trillat men isf var den väldigt liten hela tiden, tyckte jag såg att alla trillat innan & jag har kollat ofta.. Känns inte bra släpa honom till vet då det är svårt att avgöra vilken som är den "riktiga" tanden isf, och det är ju tyvärr inte helt ovanligt att de drar den riktiga tanden & sen trillar mjölkisen bort=glugg & fel i utställningsprotokollet..

Hur ska man göra tro? Hur länge kan man vänta innan det blir risk för att bettet påverkas negativt? Den ser inte ut att störa just nu iaf..

Liknande trådar

Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
2 215
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 094
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 922
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hästen fick antagligen våren -11 en senskada vid djupa böjsenans fäste i hoven vänster fram. Hästen var då 4 år och gick från att ha...
Svar
9
· Visningar
2 658
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka