saandraaa

Trådstartare
Jag och min pappa ska äntligen köpa hund, en boxer :D.
Nu behöver jag alla råd och tips på saker som ni har som ni tycker är toppen och vad ni tycker att man behöver. Typ bäddar, dom här biabedarna vad har ni för erfarenhet av dom? Är det en bra valpbädd eller borde man vänta med det?

Sv: Valpköp

Svårt att säga.. valpar brukar tugga på det mesta;) men min hund (när hon var valp), tuggade faktiskt INTE på sin BIA bädd som är hel än idag. Ganska slit starka ändå.

Min bror har faktiskt en liten boxer valp, dom köpte en "puff" i tyg till honom att ligga på, hehe.. en dag låg det som runda "kulor" överallt!:angel::rofl:
Kanske inte det smartaste draget av bror..:crazy:
Men det var en "PUFF"!!

Senast ändrad:

Jag har bia bädd till mina och dom älskar dem..dom är lätta att damsuga bort smuts och hundarna ligger bra i dem sen tål dom en del.
Dom brukar hålla sig svala och sköna.

Hej!
Jag tycker INTE att du skall köpa en Bia bädd till valpisen.
Valpar kan vara gnagiga och då är bädden snart slut.

Börja med att skaffa en plastback med låg kant. "typ skogaholms limpa back".
Lägg papper i botten och en skön tvättbar filt/dyna överst.

Då kan du under någon/några månader se om valpisen gnager eller gillar att ha en egen bädd.

Var jättenoga med att kolla upp blivande valpens föräldrar.
Kolla om de gjort HD-röntgen mm.
Kolla gärna bakåt i leden också.

Har flera bekanta som fått avliva sina unga boxrar pga. bla spondylos, grymt dåliga höfter.....

Boxern är inte en av de friskaste raserna just nu, därav dyr hundförsäkring.

Själv är jag uppväxt med boxer, och en frisk boxer är bland det roligaste att jobba med.
Den kräver att få arbeta, det är en brukshund.
Annars kan den bli över-stissig.

Lycka till!

Åh tack för tipsen! Det låter som att man borde vänta med Bia bädd helt enkelt ;).
Det var smart med backen, ska se om jag kan hitta nåt liknande.

Har ni andra saker som ni köpte till era valpar som ni tyckte var superbra? Vill ha så mycket tips som möjligt :D

Biabäddar är bra tycker jag.
Tåliga och lätta att göra rena

Tänk på att inte ge hunden leksaker som är små nog att kunna sväljas. Heller inga som det kan lossna/bitas av småbitar av.

Börja uppfostra valpen direkt ni får hem den.
Bestäm innan vad valpen ska lära sig, vilka regler som gäller och vilka kommandon som ska användas. Så ni är överens om det innan köpet. Ska ni ha hunden ihop så måste den ju lyssna på er båda och då måste ni träna likadant, använda samma kommandon osv. Annars blir det bara förvirrande för hunden.

Saker i skinn brukar dem flesta valpar tycka är goda att tugga på.
Värt att tänka på.

Börja även träna tidigt med att kunna lämna hunden ensam.
Starta med korta stunder och utöka eftersom. Ju tidigare man börjar desto lättare är det.

Tack! Ska ta åt mig om dom sakerna, tror som du säger att det är mycket viktigt!

Skogsflicka: Vet inte om man får skriva sånt, men skickar ett PM för säkerhetsskull!

På i*a m*xi i häggvik iaf finns det ju såna där valppaket, vet inte om dom är så bra bara :angel::p

Köp inga jättefina halsband då den är valp bara, eftersom dom växer ur dom så fort :)

Aha, vad är det som ingår i dom då?

Haha nää det verkar bara att kasta pengar i sjön. Men på tal om halsband, när den är valp, är det bäst med sånna här tyghalsband som går att ändra storlek på.? dom är ju inte så tunga tänkte jag på.

Hrrm.. Typ mat och vatten skål, litet halsband och koppel, fästingpenna och typ vitaminer, nåt sånt tror jag det är :p

Vi hade tyghalsband till våran..
Men hon var ju väldigt liten :)

Aha, vad är det som ingår i dom då?

Haha nää det verkar bara att kasta pengar i sjön. Men på tal om halsband, när den är valp, är det bäst med sånna här tyghalsband som går att ändra storlek på.? dom är ju inte så tunga tänkte jag på.

Jag hade en läderrem som man kan reglera, kmr inte ihåg vad det kostade, kan ha retriverkoppel också, då har du allt i ett. Där finns andra sådana med allt i ett också...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 422
Senast: tanten
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
865
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
444
Senast: Wenniz
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Snabbmat?
  • Mens
  • Dagens nagellack!

Hund, Katt, Andra Djur