valp foder?

M

milles mamma

vad köper ni för ng sort? hur mkt e det i den? samt pris? jag köper ica 2kg det kostar 40kr och det e det billigaste ja kan hitta

Sv: valp foder?

När det gäller just foder till valp så har jag aldrig varit ute efter det billigaste, utan det bästa!
Det tkr jag att man kan kosta på dom när dom växer! Det är så kort tid!
Som vuxna och kanske inte så aktiva så klarar dom sig säkert med ett "i*a foder"..
Nu kör jag med Royal och har gjort det mest hela tiden (ett uppehåll för eukanuba), mina funkar bra på det och jag får det till bra pris!

ok funkar det bra? har själv haft funderingar p att ge dom det? finns det ng nackdelar med att ge dom samma foder som dom vuxna?

Mina får samma högenergifoder som de vuxna och jag har inte upplevt några nackdelar sedan jag började med detta för ca 10 år sedan.

jo men det dyraste e inte alltid det bästa...!

och ica funkar bra för mina valpar de får det 2g per dag.

som sagt det med det dyraste,min mammas tik fick utslag av ett foder och då skulle dom pröva det dyra fodret vet säljer,det gjorde hon oxå men det blev mkt värre, (kostade minst 300kr för 10kg) sen prövade hon ett annat foder och hon blev mkt bättre(det kostade ca 170kr för 10kg)

Jag kollar inte på prislappen när jag väljer foder, utan innehåll.

Därför äter min nuvarande valp ett foder för 499 kr/15 kg. Min äldsta hane äter samma foder som valpen, annars går han på ett högenergifoder från samma tillverkare, för samma pengar.
Tiken håller på att byter till ett billigare foder nu, eftersom hon blir tjock så himla lätt, och får äta sådan liten mängd av dom dyrare.

Efter en snabb huvudräkning blir det 300 kr för 15 kg. Så fasligt dyrt är det väl inte, men det är långt ifrån det billigaste fodret som finns. På mitt Ica har dom Dogman Dinner - 129 kr för 18 kg, BIS - ca 160 för 15 kg osv osv..

Först fick min valp royal canin men jag bytte sedan tills hills då hon inte tyckte om RC. 200 kr för 3 kg kostar hennes mat nu.

förlåt ja menar det e 2kg i påsen räcker ca 1v....

vad köper ni för ng sort? hur mkt e det i den? samt pris? jag köper ica 2kg det kostar 40kr och det e det billigaste ja kan hitta

Ja köper klass kostar 19 kr kg och han äter 1 kg per dag. Bar foder och bra innehåll bra balans...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 100
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
696
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 070
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Snabbmat?
  • Mens

Hund, Katt, Andra Djur