Ireland
Trådstartare
Min valack (6 år) är väldigt jobbig bland ston. Nu har han gått med en alack i hagen och en valack har gått i hagen bredvid, och allt har funkat jättebra, han har blivit bästa polare med hagkompisen. Sen fick jag hem ett sto i helgen och direkt skulle det vara "hans". Ingen får titta på henne och allra minst röra henne. Han skulle hela tiden gå emelan och jagade till sist den andra stackars valacken runt hagen. Även inne i stallet blir han sur när någon tittat på henne. Han får ingen ro.
har hört nånstans om något man kan ge till sådana här valacker, men kommer inte ihåg vad. Han har alltid varit sånhär, och vi börjar undra om allt gick rätt till vid kastreringen?
Vi fick tillslut ta bort den andra valacken från hagen så min valack fick gå med stoet själv. han har nu försökt hoppa på henne, så antagligen får han ju med bort därifrån, men det är så synd att de inte kan gå alla tillsammans.
Det är ju jobbigt för hans del med att alltid behöva vakta, är ju alltid trött och hon brunstar dessutom rätt ofta o länge.
Tips?
har hört nånstans om något man kan ge till sådana här valacker, men kommer inte ihåg vad. Han har alltid varit sånhär, och vi börjar undra om allt gick rätt till vid kastreringen?
Vi fick tillslut ta bort den andra valacken från hagen så min valack fick gå med stoet själv. han har nu försökt hoppa på henne, så antagligen får han ju med bort därifrån, men det är så synd att de inte kan gå alla tillsammans.
Det är ju jobbigt för hans del med att alltid behöva vakta, är ju alltid trött och hon brunstar dessutom rätt ofta o länge.
Tips?