Vaknar ni på natten och måste dricka vatten?

Rosett

Trådstartare
Konstig fråga kanske men jag undrar om det bara är jag som blir törstig nattetid. Har en 65 cl flaska vid sängen och den brukar ta slut vid 5 på morgonen så då stiger jag upp och fyller på om jag är törstig. Brukar vakna flera gånger på natten och dricka.
Förmodligen beror det på muntorrhet pga mediciner.
Har lämnat blodprov i veckan av annan anledning och det togs blodsocker så får väl se resultatet så småningom. Tror inte det är diabetes.

Undrar som sagt om jag är ensam om att bälga i mig vatten under natten. :wtf:
 
Konstig fråga kanske men jag undrar om det bara är jag som blir törstig nattetid. Har en 65 cl flaska vid sängen och den brukar ta slut vid 5 på morgonen så då stiger jag upp och fyller på om jag är törstig. Brukar vakna flera gånger på natten och dricka.
Förmodligen beror det på muntorrhet pga mediciner.
Har lämnat blodprov i veckan av annan anledning och det togs blodsocker så får väl se resultatet så småningom. Tror inte det är diabetes.

Undrar som sagt om jag är ensam om att bälga i mig vatten under natten. :wtf:

Jag har alltid en flaska vatten stående vid sängen! Inte alltid jag vaknar och måste dricka, men OM jag vaknar så måste den stå där :D!
 
Dricker inte så mycket som du, men måste dricka nån klunk om jag vaknar. Har ett vanligt vattenglas vid sängen och det räcker. Tar visserligen också mediciner som kan ge muntorrhet men jag har varit likadan sen innan jag ens åt nån medicin, jag verkligen avskyr att känna mig torr i munnen. Får panik av att gå hemifrån utan en vattenflaska.
 
Jag brukar dricka vissa nätter då jag blivit täppt i näsan och andas genom munnen då jag sover med mask .Tungan känns som ett russin och måste dricka en hel massa för att den ska bli normal igen .Luften är väl kanske så torr i masken
 
Aldrig i vanliga fall men nu äter jag medicin som gör att jag vaknar och munnen känns som Sahara.
Tar en klunk och inte mer om jag kan låta bli.
 
Nä jag vaknar för att jag är kissnödig istället :p tycker det är jättekonstigt att folk kan sova åtta timmar utan att kissa. Majoriteten av mina sexpartners (vem annars ser man sängbordet hos?) har haft ett vattenglas eller en vattenflaska vid sängen så det verkar vara vanligt även om de flesta kanske inte dricker så mycket som du.
 
Jag är inte muntorr av medicin men sover med öppen mun, kan inte andas genom näsan den är för trång men det ska åtgärdas.
Har alltid vattenglas bredvid sängen för jag blir torr.
 
Jag har under sista tiden vaknat av törst på natten, troligen för att jag ligger på rygg med öppen mun. Förvisso har jag väl alltid legat på rygg men aldrig tidigare haft problemet med törst på natten. Lite märkligt faktiskt.
 
Enda gångerna jag vaknar och är törstig är när jag druckit alkohol eller ätit ngt ganska salt, typ pizza. Brukar inte ha vatten vid sängen utan går upp och dricker de få gångerna det händer.
 
Upp o dricker o kissar, lögn att somna om om jag är det minsta lilla kissnödig. Förmodligen haft UVI länge som jag lyckats ignorera, "lite läckage är väl normalt" doktorn klämde på mig när jag bara fått tid för receptförnyelse. Njurbäckeninflammation. Måste ta bättre hand om mig.
 
Konstig fråga kanske men jag undrar om det bara är jag som blir törstig nattetid. Har en 65 cl flaska vid sängen och den brukar ta slut vid 5 på morgonen så då stiger jag upp och fyller på om jag är törstig. Brukar vakna flera gånger på natten och dricka.
Förmodligen beror det på muntorrhet pga mediciner.
Har lämnat blodprov i veckan av annan anledning och det togs blodsocker så får väl se resultatet så småningom. Tror inte det är diabetes.

Undrar som sagt om jag är ensam om att bälga i mig vatten under natten. :wtf:
Nej, men ibland vaknar jag och måste kissa. Dricker ibland lite mycket vatten kvällstidO_o

Dricker du ordentligt under dagen?
 
Kan inte minnas att jag någonsin vaknat för att jag varit törstig, har dock hänt att jag vaknat & varit kissnödig men brukar ignorera och somna om (om det inte är väldigt nära när jag ändå tänkt kliva upp)
 
Dricker aldrig på natten. Extremt sällan jag ens går upp för att kissa.
Inte ens som gravid var jag upp och kissade på natten, jag vaknade helt enkelt inte. Men den smärtan jag hade varje morgon pga överfull blåsa. Fy fan.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 672
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Undrar om någon här inne har erfarenhet/kunskap om hundar och vattendrickande... Vår 1 åriga Leonberger hane har haft lite problem med...
2
Svar
27
· Visningar
11 480
Senast: nilie
·
Småbarn Sonen är 14 månader, och kissar som bara den. Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: Thera
·
W
Foder & Strö Min häst Lina brukar tränas ganska hårt och hon blir svettig och så, och jag blir lite bekymrad när hon aldrig dricker ur hinken i...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Casper
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp