Vägval, E20 eller E45?

Mint

Trådstartare
Jag ska köra en sträcka om ca 50 mil och kan välja på att åka öster om Vänern på E20 eller väster om densamma på E45. Enligt kartan är det bara någon enstaka mils skillnad. Är det ena alternativet bättre än det andra? Är inte ute efter att spara sekunder utan vill åka den väg som ger den säkraste och trevligaste resan och där det är enklast att stanna till för hundrastning vid behov. :)

Hoppas på att någon här har bättre koll på Sveriges vägnät än jag, som ibland kör på motorvägen och blir osäker på åt vilket håll jag är på väg... :angel:

Lättare ge bra tips om man vet lite mer exakt från var till var? Men rent generellt undvik E20 genom Skaraborg. Det är bara några få mil som är bra. Mycket långtradare och lite vilda västern med många idiotomkörningar osv.

Som inföding på Schlätta undviker jag E20 så mycket det bara går. Kör hellre en längre sträcka på andra vägar, om det alternativet finns. Kör t.o.m hellre över Skövde om jag ska till Skara från Mariestad t.ex.

Om det är till någon ledning så är E20 från Laxå till Lerum en riktig skitväg,tråkig,massor med fartkameror,mycket tung trafik som inte går att köra om förrän efter skara då det blir några korta snuttar 1+2 väg. :banghead::yuck::rage:

Jag ska köra en sträcka om ca 50 mil och kan välja på att åka öster om Vänern på E20 eller väster om densamma på E45.
Det är lite pest eller kolera men jag föredrar ändå E20, visst finns det riktigt tråkiga partier men det går inte upp emot variationen på E45 med alldeles för lite samma hastighet en längre sträcka och alldeles för många hålor med rödljus. Ingen av dem har ju någon längre sträcka av motorväg så det är lätt att stanna på båda.

Jag bor i Göteborg. Kommer från Mora där mina föräldrar bor kvar, och har sommarstuga utanför Mariestad.
Tycker E20 är mördande tråkig, inte för att E45 är direkt bättre.
Brukar ofta åka E45 när vi ska uppåt Dalarna eftersom att vi så pass ofta åker E20 upp till Mariestad. Det är trevligt med lite omväxling.

Rastmöjligheter för hundarna hittar du längs med bägge vägarna.
Varför inte kolla om någon trevlig bukemänniska vill ha lunch eller kaffebesök längs med någon av vägarna :)

Liknande trådar

Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: aiquen
·
S
Hästmänniskan Jag kommer att behöva flytta min häst 50 mil. Problemet är hur han ska transporteras. "Hästbuss" hade med tanke på åkkomforten varit det...
Svar
4
· Visningar
1 493
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama