hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte stressad i ridningen o kunde bli farlig i hanteringen. vi har jobbat jätte mycket me honom och han har gjort stora framsteg men nu kommer vi inte vidare känns det som. han är jätte snäll i all hantering nu o hur lugn o avslappnad som helst i ridningen hemma. han kan nu hoppa banor på minst 1m hemma men problemet kommer när vi åker iväg, antingen på tävling eller träning på andra ställen. han stannar på hinder o vägrar ut sig på tävling. i början kändes han jätte spänd på tävling dom första gångerna o blev tittig o stel som en pinne. dock det senaste har han inte varit tittig eller kännts så spänd men stannat ändå, ibland flera meter innan hindrena. men ibland har han några fåtal gånger gått felfria rundor o ibland stannar han ut sig så jag förstår inte. sadeln är kollad för inte alls länge sen o tänderna också. han hade svamp i munnen på båda sidor som vi behandlat klart nu efter en vecka . kan det varit orsaken till att han stannar? han va också vass o biter sig lite om jag förstår rätt vilket blir värre när han spänner käkarna så dom skulle vi försöka massera. han har haft vila i typ en månad o gått på bete men ska börja sätta igång honom nu.