Vagn + sele - vad rekomenderar ni?

Magica

Trådstartare
Precis som rubriken lyder; vad rekomenderar ni för rockard och sele till någon som ska köra på hobby nivå?
Jag har ett inkört halvblod som jag inte kört sen i somras med förra ägaren. Har mkt erfarenhet av körning sen gymnasiet (körtränade för 4 spanns körare då). Vill nu köpa en rockard och bra sele för inte allt för högt pris (max 12000 kr tillsammans). Vad rekomenderar ni? Ska passa en häst på 165 cm.

Har kollat lite på Ädelssons selmakeri på olika körpaket där det ingår komplett sele och rockard. Någon som använt sig av dem?

Någon annan rockard och sele?

Sv: Vagn + sele - vad rekomenderar ni?

Ah den ska jag kolla in! Någon bra sida eller det är bara att googla?

någon bra och prisvärd sele?

Hittade den. Dock lite dyr. Max 12000 INKL sele.

Några andra tips?

Jag köpte sele + vagn från Ädelssons. Inte bästa kvaliteten på lädret, men helt okej för vår nivå. Min svarta sele har skavts till brun på ett antal ställen, men det är inget som stör mig (tävlar inte).

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 271
Senast: Mezcal
·
Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·
Körning Jag är väl allmänt omotiverad just nu, men det känns inge kul med körningen nu.. Jag renoverade upp min gamla roslagsrockard (10år...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: kolblakkur
·
Körning Jag lovar - jag har använt sökfunktionen och jag har lärt mig åtskilligt om både bakselar och vagnar! Men har ändå några funderingar...
Svar
5
· Visningar
1 239
Senast: moiran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama