vågar men testa såhär tidigt?

_Skifting_

Trådstartare
Hej Bukefalister.

Jag fick min mens den 13:e juni (24dagar sedan idag mao), jag har en cykel på 27-28dagar.

Nu har jag haft tydliga grav symptom tycker jag.

* Öm i brösten sedan 5dagar tillbaka, Brukar förvisso bli öm strax innan mens, det har ALLTID varit MAX 3dagar innan mensen, och det gör bra mycket mer ont denna gången. Har svårt att sova pga av det tex.

* Ömhet, stramningar och mindre "hugg" i livmoder/äggledartrakten. Känns som ligamentsträckning.

* Trött och måste sova en timme mitt på dagen.

*Järnsmak i munnen.

* Knepiga flytningar. Jag har alltid haft väldigt "jämna" flytningar som följer ett tydligt mönster. Inget alls från mens till ca 1vecka efter mensens slut, sen vattniga och helt genomskinliga, sen sega och snorliknande lite vitaktiga över ägglossning runt 12-16dagar efter mens, sen har jag haft i 2-4dagar kritvita och "hårda" flytningar som inte klistrar utan istället blir nästan gryniga och efter det fram till ca 3dagar innan mens väldigt lite halvvita flytningar utan klibbighet.
Nu har jag följt min "kurva" som den brukar från mens till ägglossning, men sen har jag haft rikliga, nästan vattniga (så mycket att det är trosskydd som gäller) halvvita flytningar.

Jag har för övrigt en son på 3år, så jag känner min kropp ganska så okej...
Vi har försökt i drygt ett år nu att plussa, men har inte lyckats än. Men nu så tror jag att det äntligen har "tagit".
Men vågar jag testa redan? Vissa säger att det ska gå bra att testa någon dag innan mens, medan andra säger att man ska gå över minst en vecka innan...

Hur hade ni gjort?
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Jag hade aldrig haft tålamod till att vänta :D, blir det neg är det ju bara att testa igen efter ett par dagar för att se om det var för tidigt.

RFSU s tester är känsligare än tex clearblue
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Jag hade nog väntat tills jag var på dag 26-27 med den menscykeln för då känns det tillräckligt nära den s.k. BIM ;)
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Haha. Jag skriver här och frågar, men det första jag gör är att fara ivåg till apoteket och köpa test...

Så nu är det gjort.. :angel:

Resultatet är ett MYCKET svagt +...
Vågar inte riktigt hoppa och studsa än, ska testa på morgonurinen på lördag morgon har jag bestämt mig för om inte Tant Röd skulle komma tidigare än beräknat... :P

Ni håller väl tummarna för oss??
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Spännande! Jag kan hålla tummarna!

Heja heja!

Mvh Miks
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Grattis :) förstår om du vill ha ett starkare svar på stickan även de svaga plussen är plus :banana:
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

*delvis knapp*

Jaa... + är +.... men liiite starkare vill jag allt ha... ;)
Köpte endå dubbelpack när jag handlade testet, så har ju ett kvar... Testar på lördag morgon som sagt och hoppas sååå mycket. Lyckan hade varit total... :love:
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Jag hade svagt plus på BIM -5 (hade visserligen knappt behövt testa, för jag bara visste ändå). Och nu har jag en tremånaders kille här... :love: ;)
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Jag hade svagt plus på BIM -5 (hade visserligen knappt behövt testa, för jag bara visste ändå). Och nu har jag en tremånaders kille här... :love: ;)

åhhh... vad jag blir hoppfull nu!! jag KÄNNER ju verkligen att det är smått, men så finns trots allt den där oron... kanske jag bara hoppas för mycket osv... Hoppas det visar bättre på lördag.. åhhh vad tiden går långsamt!
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

:bump::bump: Grattis!!

Jag passar på att kapa tråden lite (om det är ok?) och undrar när man ska ta testerna. Jag har väldigt oregelbunden mens efter p-pillren så jag har ingen aning. Vilken tid på dygnet är bäst?
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Morgonurin är alltid bäst. Så att den är så koncentrerad som möjligt.´

Sen kopierar jag in det här från clearblues sida som svarar på din andra fråga:
Kan man använda ett Clearblue graviditetstest om man har oregelbunden mens?
Ja. Om du tror att du kan vara gravid, är alla Clearblue graviditetstest känsliga nog att detektera hCG i urinen från den dag du väntar din mens. De kan också användas från fyra dagar innan du väntar din mens. Om du har oregelbunden mens och vill räkna ut när du kan göra ditt Clearblue graviditetstest, bör du utgå från din längsta menscykel under de senaste månaderna. Om du inte vet alls när din mens väntas, rekommenderar vi att du väntar minst 19 dagar efter att du senast hade oskyddat samlag. Om resultatet är "Inte gravid" men du ändå tror att du kan vara gravid, bör du vänta tre dagar innan du gör ett nytt Clearblue graviditetstest.
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Åhh grattis :bump: :love:

Jag har oxå känt på mig när det tog sig med mina barn. Dottern testade jag oxå 2 ggr för det första var så svagt. Men så var det oxå säker 10 dagar före BIM!
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

åhhh... vad jag blir hoppfull nu!! jag KÄNNER ju verkligen att det är smått, men så finns trots allt den där oron... kanske jag bara hoppas för mycket osv... Hoppas det visar bättre på lördag.. åhhh vad tiden går långsamt!

Och jag plussade svagt på kvällen vid kl. 19.30 BIM -2 om du vill ha fler solskenshistorier :D ;)
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

nu e jag ledsen.... sa ju att jag skulle testa lördag morgon, men var bara TVUNGEN att testa nu direkt på morgonen.. Tänkte att med morgonurin så kanske det skulle bli tydligare, men nu var svaret STARKT negativt.... :cry:

Men jag hoppas att det fortfarande är för tidigt endå och testar igen imorgon... :angel:
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Vad tokigt :( tycker helt klart att du kan testa igen. Håller tummarna att ditt positiva besked kommer igen :)
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

"Syndafloden" har just passerat genom min kropp tyvärr...

det tokiga är att jag gjorde ett positivt resultat igen (morgonen efter det negativa), men sen vaknade jag på natten och då blödde jag massor... Så det var nog ett mf.... :cry:
 
Sv: vågar men testa såhär tidigt?

Vad tråkigt :(

Jag förbjöd mig själv att göra gravtest innan BIM, för att slippa bli ledsen och besviken... fast man måste ha en djäkla karaktär ;)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej, anonymt nick.. Jag skulle behöva lite hjälp att dividera detta med er som har lite mer koll än mig. Jag har aldrig varit direkt...
Svar
4
· Visningar
927
Senast: Brio
·
Övr. Barn Jag blir inte riktigt klok på min kropp. Jag och sambon längtar efter en liten, och nu letar jag bara tecken känns det som :p Iaf, har...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget. Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 369
Senast: MM
·
F
Övr. Barn Jag och sambon är ju precis i starten av att försöka bli gravida och eftersom jag inte riktigt har koll på min kropp har jag ett par...
2
Svar
20
· Visningar
4 397
Senast: Freyja_bus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp