J
Jackie_nova
Nyligen vet.besiktades en underbar 3 åring som jag såg fram emot att köpa, longering på volten gick bra, men vid böjprovet på hela hö fram frambenet visade den smärta och lite halt. Veterinären böjde bara hö framkota på frambenet och då visade den ännu mera hälta. Hästen har gått på 7 v bete och stallades in för 2 veckor sedan hos unghästberidare.
Ägaren stod som ett frågetecken och jag med, veckan innan då vi provred och hoppade hästen några små skutt, pigg o framåt, visade den inget som ögat kunde se?
Man undrar vad som hänt??, jag frågade om hästen kanske "vrickat" sig i hagen eller likn, men ägaren har inte sett någon svullnad och inget har hänt i stallet enl. proffsutbildarna som nyligen red hästen.
Hästen reds in som 2,5åring och har gått 3 årstest m mkt bra poäng, bla 8 p veterinärt på benställning.
Skulle ni vågat köpa denna häst? Snälla hjälp?
Jag brinner fortfarande för denna underbara pärla...
Ägaren stod som ett frågetecken och jag med, veckan innan då vi provred och hoppade hästen några små skutt, pigg o framåt, visade den inget som ögat kunde se?
Man undrar vad som hänt??, jag frågade om hästen kanske "vrickat" sig i hagen eller likn, men ägaren har inte sett någon svullnad och inget har hänt i stallet enl. proffsutbildarna som nyligen red hästen.
Hästen reds in som 2,5åring och har gått 3 årstest m mkt bra poäng, bla 8 p veterinärt på benställning.
Skulle ni vågat köpa denna häst? Snälla hjälp?
Jag brinner fortfarande för denna underbara pärla...