Världens bästa tjej har landat...

Status
Stängd för vidare inlägg.

mino

Trådstartare
...jag vet att alla föräldrar säger samma sak men Majken ÄR bäst. :love: :love: Hon föddes den 10e maj med kejsarsnitt (tvärläge) och var 50 cm lång och 3915 gram tung/lätt.

Själv har jag precis passerat tredjedagengråten och kämpar nu med att få styr på amningen (aj! industridammsugare??). Att man kan känna så mycket kärlek för någon! Hon kommer drabbas av pussrelaterade förslitingsgropar. :love: :angel: ;)
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

du måste ju lägga upp bild på henne också :bump:

gulligt namn!! :love:
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Majken, vad otroligt fint!!!

Stort grattis och det där tipset som förstagångsföräldrar tror är en skröna, att man ska skrubba bröstvårtorna med en nagelborste några månader innan förlossningen för att "härda", är lögn....


Jag ångrade bittert att jag inte löd mormors tips....


Det ger med sig jag lovar........

Lycka till med ditt nya liv!!!:love:


"mimus, som hellre föder barn utan smärtlindring än ammar de första dygnen"
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Jättegrattis Mino! :)

Majken, så sött!!! :love:

Hoppas ärret läker fint (jag vet allt om det där...) och att hormonerna lägger sig (jag vet allt om dem också ;) ) snart.

Och visst är det fantastiskt att man känner en sån total kärlek till ens barn fastän man knappt hunnit lära känna varann. Plötsligt är hon bara en självklar del av familjen!

Stor kram!
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Ett stort jättegrattis Mino!! Och som sagt bilder vill vi se!! :love: :D :bump:
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

:banana: :bump: :banana: GRATTIS :banana: :bump: :banana:

Själv går jag fortfarande och väntar, har tid för igångsättning på torsdag om det inte har kommmit igång av sig själv...
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Grattis!:bump:

Hoppas ni får ordning på amningen, se till att få hjälp annars. På mitt BB sa de att det gör bara ont om något är fel i tekniken eller så och jag hade tur för det måste blivit rätt för oss för jag hade inte ont alls.

Lycka till!
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Grattis Mino! Vilket bra namn lilltjejen kommer få :) När får vi se bilder på underverket? :love:
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Grattis!!


och vilken underbart namn, jag har själv alltid varit svag för namnet Majken.Och det gjorde inte saken bättre att kalla min goa underbara råtta för Majken.Suck, så fort jag hör namnet Majken så tänker jag på dom gångerna som vi delade glass och pussar ihop..off topic jag vet, men namnet ger så underbara minnen...
 
Sv: Världens bästa tjej har landat...

Tack alla, nu börjar jag komma ur dimman...

Har lovat sambon att inte lägga ut några kort på nätet på dottern men hon är världens sötaste (!) med massor av mörkt hår och bedårande på alla sätt och vis. Såklart!:love: :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp