Välskolade hästar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev jag påmind om de tre hopphästarna jag tog hand om för två år sedan när deras ägare drog till Thailand i 3 veckor. En av dem red jag ju och han var verkligen både välutbildad och snäll. Någon så bärig och stadig häst har jag nog faktiskt aldrig ridit, varken före eller efter. Han var verkligen ett nöje att rida. Det var verkligen synd att min tid med honom var begränsad.

Här är han :love:


En annan häst som gett mig en wow-upplevelse är P, hyresvärdens "ponny" på 160 :D .
7.jpg


Han är ju också mycket välutbildad och har gjort mig så paff att jag suttit med hakan vid knävecken. En gång i tiden var det meningen att P skulle ha blivit en ridskolehäst, men han passade inte riktigt som det då han var lite för känslig. Jag har ju frågar hyresvärden om jag skulle kunna rida lektion för henne på P och det skulle ju gått bra om inte om hade varit. Hästen är inte i kondition och utöver det saknades det väl en del tid och ork hos henne.

Synd.

Genom att rida välskolade hästar skulle jag kanske kunna hitta något av självförtroendet som jag känner att jag tappat. Var hittar man fler hästar som är som dessa två?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: Bison
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 095
Senast: Görel
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 876
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 521
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp