Vad vill han äta??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Boll

Trådstartare
Min lille son på två år har haft feber (38,5-40,5) i en vecka nu och har av förklarliga skäl ingen vidare aptit.
Har ni några förslag på vad man kan ge till ett litet barn som inte vill äta??
Pannkakor, glass och nyponsoppa fungerar inte. :(
Han dricker iallafall och det är ju det viktigaste, men han behöver ju även lite näring i magen...
Stackars sötisen, och inget kan/vill de göra inom sjukvården för honom heller.
Han lever på alvedon, Ipren, jouice och vatten just nu.

Hoppas att ni har några riktigt bra tips!:bump:

// Anna
 
Sv: Vad vill han äta??

Har du provat barn mats burkar ,Te (innehåller salt som är bra för magen .)skorpor.fil.flingor.
 
Sv: Vad vill han äta??

Han mår säkert inte dåligt av att inte äta så länge han dricker ordentligt. Juice är ju bra om han vill ha det för det innehåller ju kolhydrater också= bränsle för kroppen. Annars: fråga honom vad han vill ha! Funkar inte kex eller bananer eller välling då?
 
Sv: Vad vill han äta??

Jag har frågat honom vad han vill ha och lagat det han har sagt.
Men sedan när maten kommer på bordet så vill han inte äta.
Kex eller bananer går inte ner, knappast ens godis!
Välling dricker han litegrann av ibland.

Ska prova med att köpa någon barnmat som han gillade när han var liten.

Jag tror inte heller att han tar så stor skada av att inte äta på några dagar, men nu har det gått en vecka...
Nåja, han blir väl frisk snart hoppas jag.

// Anna
 
Sv: Vad vill han äta??

Provivas soppdrycker - var super här när vi skulle börja käka efter sjukvecka. Finns i massor av smaker och mindre socker än vanlig fruktsoppa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 014
Senast: cirkus
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 706
Senast: Luleå
·
Småbarn Hur gör ni med era barn när det gäller mat och annat ätbart som godis, glass, chips osv? Hur gammalt ditt barn är är väl oxå nått som...
2
Svar
30
· Visningar
6 646
Senast: Sandra78
·
Hundhälsa Just nu är jag arg, bortom ord. Pappas tik har varit lite loj i nästan en månad nu, kom efter löp. Hon är 6 år gammal så det första...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 130
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp