Vad tycker ni?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare windsong
  • Startdatum Startdatum
W

windsong

Satt och tittade på travet och förr såg nästan alla sulkies likadana ut, sen kom Custom 2000 och skilde sig från mängden, Joyride hittade på olika alternativ etc. Idag finns det flera olika sorter och märken ute på marknaden. Vilken sulky är din favorit? Vilka är dom bästa och sämsta vagnarna(nyare modeller). För att göra tråden för "vanliga" amatörer ska vagnen inte kosta mera än 25000. Så lyx åken får vi ta senare........efter lite v-75 vinster:D

Det finns ju många andra märken än Customs vrålåk ex) Grafström, Royal, Finn Tack, Venator, Challenger, mfl.

Sv: Vad tycker ni?

Jeg har hatt Joyride og vært kanon fornøyd med den. Den er lett og fin, samt enkel og tilpasse til alle type hester.

Men min neste vogn blir en Custom Speedster, har en som er litt bakredd og da er dette det tryggeste alternativet for meg og kusken.

Men ellers så er det Venator jeg synes er de flotteste sulkyene.
r3%20mini.jpg

Jag vänder på det och säger att jag aldrig skulle köpa mig en kolfibervagn... :idea:

Anledning: Jag har jobbat med kompositmaterial i flygkvalitet i nästan hela mitt liv och då blir valet lätt. Jag tror (vet) att det finna skillnader mellan de vagnarna som jag inte är säker på att de är till fördel för hästen.
Komposit lever liksom sitt eget liv. :D

Håller helt med på att Venator har snygga vagnar. Är dock en av få jag aldrig kört i. Om man pratar komposit vagnar har jag ingen direkt erfarenhet, har kört nåt jobb i en men var inte imponerad. Jag vill ha en vanlig sulky med träskalmar och körde i en Finn Tack rc-6000 härom dagen, var som att sitta i en Custom Flexure och jag gillade den verkligen. Positiv överaskning.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Tik som "luktar gott"
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka