vad tycker ni om denna hästen kroppsmäsigt???

Sv: vad tycker ni om denna hästen kroppsmäsigt???

Det kommer inte framm några bilder!:confused:

Tja, brun häst och dåliga bilder. Svårt att tycka ngt. Den med täcket såg trevlig ut på blicken.

Något hårig, riktig vinter päls det där :p

bra hull för att vara travare, bra rumpa, fin fomr. Sött huvud, trevlig blick.

ska ta lite bättre bilder när jag kommer till stallet sen ...
den med täcke och unghästen e mina.. men den andra e inte min... och jag tycker han se konstig ut... inga muskler alls.... eller ha jag fel????

Jag tycker den ser väldigt fin ut! :)

och hästen ha gått med vintertäcke hela vinten tills två veckor sen .. så tog hon av det helt.....

Syns inte på en millimeter, poff sa det när jag fick upp bilderna.

Hur varmt är det i stallet?

de e mellan 5-10 plus nu men under vinten ha det varit runt 10 minus.....

Står hon med täcket på sig inne då oxå eller?

Tycker det är mycket svårt att uttala sig alls om hur den ser ut med tanke på att dels så är bilderna dåliga, hästen står mkt underligt för att man ska kunna se exteriören och sen har den inte fällt klart vad jag kunde se? Travare har ju även många gånger en helt annan exteriör än vad ridhästar brukar ha så man kan inte jämföra rakt av utan får ta hänsyn till vad man tittar på. Så det var tre hästar på bilderna, den du undrade om, Egon och Xanthe som alltså inte var samma som den första bruna?

Din Egon såg som sagt var väldigt trevlig ut på blicken, men det var det enda jag kunde få ut av bilderna. :D De andra två, bortsett shettisen då, är för dåligt fotade för att jag ska kunna säga ngt.

i bland ha han ett feece täcke på sig....
men det e inte ofta nu... innan hade han ett tjockt termotäcke eller vinte täcket på sig...

Ser väl Ok ut, ser inte ut att lida. Varför frågar du?
Du hade nyss en tråd där du klagade på öppna dörrar och kallt i stallet som du delar med en annan, nu lägger du ut bilder på andras hästar.
Vad är ditt problem?
Sköt dig själv, står du inhyrd, följ reglerna.
Sådana som du skapar bara trist stämning i stall.

Senast ändrad av en moderator:

Okej, isåfall kan det vara brist på ljus mot kroppen som har gett sådan otrolig tjock islandspäls.

Min köpte jag på hösten när vinter päls redan var satt å hon stog med täcke på sig hela tiden hos förra ägaren då hade hon sådan där tjock päls. Nu dom andra två senaste vintrarna har hon stått utan täcke inne å har haft mycket snyggare vinterpäls.

ja jag vet att jag ha en tråd om stallet...
jag ha inget problem .. jag ville bara se vad ni människor tycket om hästen ...
och jag sköter mig själv och jag följes reglerna ...
för jag tycker han se konstig ut och o musklad .. ska lägga in bättre bilder på han ....
och ärligt talat tycker jag synd om hästen ...

zazza girl skrev:
ja jag vet att jag ha en tråd om stallet...
jag ha inget problem .. jag ville bara se vad ni människor tycket om hästen ...
och jag sköter mig själv och jag följes reglerna ...
för jag tycker han se konstig ut och o musklad .. ska lägga in bättre bilder på han ....
och ärligt talat tycker jag synd om hästen ...

Står det i reglerna att det är OK att gnälla på div forum, att det är OK att hänga ut bilder på andras hästar som står i stallet?
En omusklad häst beöver man inte automatiskt tycka synd om.
Varför är det viktigt att veta vad andra tycker?
PS Kolla din stavning innan du skickar inlägg, den har du problem med DS

Har du fått lov av hästens ägare att lägga ut bilder på hästen?

Tycker i övrigt att hästen ser välmående ut, med bra muskler över rumpan. En del varmblod ser ju ut som sluttande tak över korset, men inte den där.

Det är väl inget större fel på honom?:confused:

Däremot skulle jag bli vansinnig om nån som stod i samma stall som jag la ut bilder på mina hästar och menade på att de såg omusklade ut!
Jag tycker det är riktigt lågt, faktiskt.

CK skrev:
Det är väl inget större fel på honom?:confused:

Däremot skulle jag bli vansinnig om nån som stod i samma stall som jag la ut bilder på mina hästar och menade på att de såg omusklade ut!
Jag tycker det är riktigt lågt, faktiskt.

Maste halla med

ja jag ha fått lov av henne....
hästen ha gått typ en gång i veckan hela vinten .. och mär det va snö så gick han inte alls...
och i går när jag kom till stallet så hoppade hon med han ... därför tycker jag synd om hästen ... han ha inte musklerna för att hoppa ...

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
533
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 035
Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
789
Senast: Lejd
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästnäringens Representationsråd (HRR) presenterar nu en uppdaterad version av den gemensamma värdegrunden för hästhållning, träning och...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama