När folk blir slagna eller misshandlade/torterade på annat sätt. De kan skjuta och spränga hur mycket de vill (jag uppskattar inte det heller, men jag klarar i alla fall av att titta) men allt annat våld får mig att må fruktansvärt dåligt både psykiskt och fysiskt. Det är oerhört frustrerande när sådant förstör en annars bra eller viktig film - American History X, 12 Years a Slave och Prisoners är alla exempel på detta som jag kommer på såhär på rak arm. Jag mår dåligt bara vid tanken på vissa scener ur de filmerna, de etsar sig verkligen fast i minnet på mig och jag blir lite förbannad ibland då det känns så himla onödigt.
Sedan orkar jag inte med varken Mikael Persbrandt, Krister Henriksson, Mikael Nyqvist, Rolf Lassgård eller någon av de andra gamla svenska gubbskådisarna. Brrr, jag ryser! Har överlag väldigt svårt för svensk film faktiskt.
Tycker inte heller om när folk står framför speglar i filmer, eller när det känns som att det är filmat ur en dold betraktares perspektiv. Sådant gör mig oerhört nervös, och likaså när någon går in i ett tomt hus och man bara väntar på att någon ska hoppa fram och attackera dem. Jag är med andra ord inte särskilt fin på det här med skräckfilmer
Slutligen blir jag väldigt provocerad av (i min åsikt) löjliga filmer såsom Dum & Dummare, Identity Thief, Göta Kanal, Hot Tub Time Machine och allt vad de heter. Listan kan göras lång...