T
Tebazz
Jag ska nu skaffa en ny medryttare till min häst, och vill helst ha hjälp med betalningen av honom. Hur mycket skulle ni kunna med att ta betalt för detta:
Varje gång medryttaren är där måste detta göras:
Detta får medryttaren göra i ridningen:
Detta får medryttaren ej göra i ridningen:
Hästen är 17 år, och har lite problem med benen vid allt för hård träning. Speciellt efter vila (fast vilken häst har inte det). Jag kommer försöka ha en medrttare som är där 2 gånger i veckan, och då vill jag vara helt ledig. Alltså slippa åka dit och kolla, och vara med jämt, dvs medryttaren har fullt ansvar för hästen.
Tycker ni att det är alldeles för mycket att ta 500:- i månaden för detta? eller kanske för lite?
Kostnaden för mig att ha hästen är ungefär plus, minus 2500:- i månaden.
Hur mycket hade ni tagit för det här? Eller kanske hur mycket hade ni vart beredda att betala?
Varje gång medryttaren är där måste detta göras:
- Mocka
- Fodra
- Byta vatten
- Sopa i stallet
- Sköta om hästen
- Fyll på vatten i hagen vid behov
- Se över hästens behov
Detta får medryttaren göra i ridningen:
- Promenadrida
- Rida ut i skogen
- Konditionsträna
- Lite lättare dressyrträning på vägarna
- Kanske hoppa något skutt ibland, dock ej mycket.
- Tömköra om medryttaren är kunnig inom detta
Detta får medryttaren ej göra i ridningen:
- Träna i paddock
- Träna för instruktör
- Tävla
- Hoppa mycket och hårt
- Ej heller allt för hårda träningspass
Hästen är 17 år, och har lite problem med benen vid allt för hård träning. Speciellt efter vila (fast vilken häst har inte det). Jag kommer försöka ha en medrttare som är där 2 gånger i veckan, och då vill jag vara helt ledig. Alltså slippa åka dit och kolla, och vara med jämt, dvs medryttaren har fullt ansvar för hästen.
Tycker ni att det är alldeles för mycket att ta 500:- i månaden för detta? eller kanske för lite?
Kostnaden för mig att ha hästen är ungefär plus, minus 2500:- i månaden.
Hur mycket hade ni tagit för det här? Eller kanske hur mycket hade ni vart beredda att betala?