N
Nalle_Björnen
allt känns så jobbigt nu.
Var på en hopptävling igår med pållen min.ALLT gick så himla fel.Kändes inte ett dugg bra.Vägrade att hoppa,inte ens på framhoppningen joo,när vi la ner hindret... Sen i klassen,(en LC) stanna hon 2 ggr på 1:a och sen vägra vi ut oss på 3:e...
det här var inte första gången,utan har hänt sen i början av sommarn,konstigt nog lyckades vi ta oss runt en LD för 2 veckor sen...på träningarna går det bra.
sadeln är kollad och bytt,ryggen kollad likaså benen...
I stallet är hon klassad som en tjurig bitch ponny och ingen vågar gå nära henne,visst hon är väldigt tjurig och "taskig" mot dom andra hästarna,dock ej alla..Hur vänjer man bort sånt? Blir både svårt att rida i ridhuset på kvällarna och en del människor behandlar även mig annorlunda..
Nu börjar jag undra va det är för fel?
Är det hos mig det sitter? Att jag inte är tillräckligt motiverad? Kan det vara fodret? Hon har alltid vart tjurig,ända sen hon kom,för snart 3 år sen
Idag tog jag en lugn (!) tur i skogen,och lyckades ramla av när pållen skulle under en gren men ja fick inte plats,så sitter här och har ont lite överallt
Nu börjar jag tappa modet,det känns som om allt går nerför.Att inget går framåt.Inte i skolan heller.Proven och en del kompisar...för att inte tala om kärleken ..*snyft*
VAD ska jag göra ?