Vad ska hästen kunna??

Youmeoh

Trådstartare
Har glömt bort det där :crazy:
Vad ska hästen kunna i Lc, Lb, La o.s.v? (Bara dressyr, därför ligger den här)

Sv: Vad ska hästen kunna??

Det enklaste är väl att gå in på de olika programmen (länk finns väl härifrån?) och se vad som ingår. Genomgående är att kravet på samling ökar för varje klass.

Sv: Vad ska hästen kunna??

Det är ju väldig skillnad på L:C och L:A, men jag håller med föregående talare om att samlingen ökar med varje program.

I LC:1 är det ju inga rörelser i stil med skänkelvikning, framdelsvändning eller så, utan bara de olika gångarterna, halt och volter. Variatonen på tempot i gångarterna är inte längre ökning till mellantrav och mellangalopp, utan nu krävs bara förlängd steglängd.

Det bästa är egentligen att kolla igenom dressyrprogrammen, då får du lättast en klar bild över vad som krävs av dig och din häst.

Lycka till!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
591
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Emro
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 323
Senast: hamilton1
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar