Fiorano
Trådstartare
Min ponny är helklippt likt ett par andra ponnier i stallet. De klipptes alla ganska samtidigt i början av februari. Skillnaden är att min inte satt hälften så fin ny sommarpäls som de andra. Hon är superblank i den klippta pälsen och det har kommit en del sommarpäls, men det är fortfarande den klippta pälsen som dominerar.
Tidigare år har hon också varit helklippt, men jag tycker att sommarpälsen kommit fortare då. Jag förstår bara inte varför? Hon går naken över dagarna när det är sol och mer än 5-6 grader, hon äter samma hö som de andra i stallet och får utöver det även havre och proteintillskott. Foderstaten är inte exakt räknad men hon ligger snarare i överkant än underkant.
Har en liten aning om mask kanske? När kan man göra träckprov som tidigast?
Är det något annat tillskott som kan saknas?
I övrigt är hon pigg (jättepigg!) och glad och funkar kanon i arbete.
Tidigare år har hon också varit helklippt, men jag tycker att sommarpälsen kommit fortare då. Jag förstår bara inte varför? Hon går naken över dagarna när det är sol och mer än 5-6 grader, hon äter samma hö som de andra i stallet och får utöver det även havre och proteintillskott. Foderstaten är inte exakt räknad men hon ligger snarare i överkant än underkant.
Har en liten aning om mask kanske? När kan man göra träckprov som tidigast?
Är det något annat tillskott som kan saknas?
I övrigt är hon pigg (jättepigg!) och glad och funkar kanon i arbete.