Vad kostar TRÄCKPOV?

milly

Trådstartare
och hur och var ska man skicka det?!

Vad gör man om hästen visar sig ha mask? jag menar, om man nu har avmaskat dom regelbundet så verkar ju inte maskmedel hjälpa... eller? :crazy:

Sv: Vad kostar TRÄCKPOV?

Okej, tack!

Men vilket prov ska man välja? 501 eller 504?
Jag vill kolla så hästen inte (trots regelbunden avmaskning) har maskproblem eftersom hon haft återkommande koliker. Vill utesluta mask-angrepp som orsak.

Hästen smittas ju av hagarna. Vissa hästar har mer mask än andra (sämre motståndskraft?). Ring och fråga du, de är jättetrevliga på Vidilab i alla fall!

Följdfråga: När på året skickar ni in era träckprov? Tar ni flera prov per år? Undrar Inelin

På vårkanten brukar vara mest lämpligt att skicka in, menar att: det är ju ändock sommarmånanderna man trots allt maskar på...Vinteritid kan ju provet vara lite missvisande då vissa går i dvala...Själv gör jag bara 1 prov...provet visar ju hur föregående års rutiner gått...Brukar göra strax innan betet för att veta hur jag ska lägga upp rutinerna.

Liknande trådar

Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 587
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 864
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Vi bor i ett mycket hundtätt område. Min ena hund får ibland blodblandat bajs och blir lös i magen. Det enda som har fungerat är att...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 694
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka