Vad kan det vara för fel??

A

amanda_wasabi

Igår kom hovisen till stallet för att verka och sko. Jag tog bl.a. in en tre-åring som bara skulle verkas. Känner igenom benen på honom och upptäcker att han är väldigt tjock i frambenen. Det högra kändes oxå lite varmt. Upptäckte sen att han var lite tjock i bakbenen oxå. Han har en hård svullnad längs hela skenbenet och ner över kotan. Vi provade o springa med honom. Han var väldigt tveksam till att trava, annars brukar han sätta fart direkt. Han ömmar inte om tar på svullnaden o annars är han pigg o glad. Nån som har nåt förslag på vad de kan vara?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 786
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 233
Senast: Hedwig
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 577
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 387
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka