vad kan det va ?

S

soft_sensation

Hej min ponny har fått en slags galla i höger has.

Jag såg det inte föränns i söndags då jag var på regional tävling, jag startade endå för hon hade inte ont eller var halt. jag har ingen aning om vartifrån gallan har kommit. :confused: Men hon har inte ont eller halstar den sitter bara där lixom. jag har fått instruktioner om att bara skritta henne rakt ram från veterinär. o jag linementerar varge kväll o nu har gallan blivit som lite hårdare. någon som har stött på samma problem ?

Sv: vad kan det va ?

Är den varm, geleartade eller nåt? Sitter den vid leden?

Har ingen ide om vad det kan vara, men nyfiken på hur den är.

Den sitter typ innanför hasspetsen den var mjuk i början men lite hårdare nu o den försvinner när hon rör på sig, jag tror det kan vara för att hon har överanstränktsig. men annars ingen aning. men det har blivit lite mindre nu.

En häst i vårat stall fick nåt liknade för nått år sedan och de fick tömma vätska ur där och sen försvann det.

aa för veterinären var här idag o dom sa att det var en liten vätska knöl typ typ tränings skada, men de var inga problem o rida henne jag skulle bara massera in zon där sen skulle den försvinna :D

aa för veterinären var här idag o dom sa att det var en liten vätska knöl typ typ tränings skada, men de var inga problem o rida henne jag skulle bara massera in zon där sen skulle den försvinna :D

Okej. Tycker det låter som piphas. Men det är ingen fara med det :)
Men kanske sent att säga :bump:

nope ingen pip has vare , hon har överanstränkt sig o fått en liten vätske bubla på sidan om hasen lixom men dte är borta nu :D

Min hade samma grej för ett par år edan, och den har inte kommit tillbaka.

Liknande trådar

Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 342
M
Hästvård Igår när jag tog in min häst från hagen såg jag när jag ställde upp honom att han hade en ful, ungefär som en pingisbolls storlek, galla...
Svar
4
· Visningar
2 683
Senast: Mydemysse
·
A
Hästvård Har idagarna fått reda på att min gamla polle har pålagringar på bägge framknäna samt gallor på sidorna av karpallederna. Dvs på bägge...
Svar
9
· Visningar
2 050
Senast: linneaforss
·
E
Hästvård Min häst har för 1-2dagar sedan fått en hård galla ovanför kotan på höger framben. Vad kan denna hårda galla betyda? :confused: Den...
Svar
4
· Visningar
1 969
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka