Vad innebär barock?

I

Iida

Hejsan!

Jag undrar vad som skiljer barcok från s.k "klassisk dressyr?" Är helt oerfaren inom detta men är lite nyfiken!

Bra fråga.

Barockdressyr i strikt mening är ridkonst som utövas i samma stil och enligt samma metoder som under barocken.

Klassisk dressyr skulle man kunna säga är den ridning som gått i arv och utvecklats från generation till generation, den kärna som står sig när man polerar av alla trender och avarter.

Det är ett sätt att uttrycka det. Sen finns det de som tycker att klassisk ridning är allt som inte är western, och att alt som inte är tävlingsridning är barockridning, och så vidare och så vidare i all oändlighet :D

hmmm... okej... :confused:
Jag vet nu inte hur man red under barocken... Har barocken ngr spec. kännetecken? Hur kan jag skilja en barockridare från någon som rider klassisk dressyr om jag ser dem båda rida?????

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
592
Senast: Oknytt
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
435
Senast: Freazer
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka