Vad har ni för sadel i terrängen?

Bates momentum,
Bra;
Den är lätt, bekväm och ger en bra fältsits i kortare länder. Ligger bra på hästen trots att hon ändrar sig stup i kvarten, smidigt med koppjärnen.

Dåligt;
lite väl lite stöd i ban hoppningen, kräver korta läder för att man inte ska flaxa med skänklen. Glider bakåt på hästen under fäll perioderna, så är mindre smidigt med intervallträning då:p.
Kardborren vid stöden är väldigt nött så att man inte kan flytta klossarna utan att riskera att inte få dit dem igen.

Men är väldigt nöjd med min sadel överlag :)

En Ordo Equester Mars. Jag gillar att det är gott om plats för mina långa ben, att man kommer nära hästen och att det är lätt att både stå i fältsits i terrängen och rida banhoppning eller trimma under träningar. Dessutom har den legat bra på mina senaste hästar (med en padd eller så), går att värma om ifall det skulle behövas och kostade inte multum.

Jag har en Crown Impala i både hoppning och terräng. Sadeln har stora stöd och gör att jag sitter som gjuten i sadeln och får en stadigare skänkel.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Sverige slutar sexa i lagtävlingen i fälttävlan. Men det hade kunnat sluta med brons – om det inte varit för straffet i gårdagens...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter torsdagens och fredagens inledande dressyr står terräng på schemat vid Nations Cup-finalen i Boekelo, Nederländerna. Här kan du...
Svar
0
· Visningar
49
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under lördagen rids terrängen i unghäst-VM i franska Le Lion d’Angers med flera svenska ekipage på plats. Här kan du följa tävlingen via...
Svar
0
· Visningar
40
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Trots strålande sol i Paris var det halt på sina ställen när fälttävlansekipagen gav sig ut i terrängen. Runt det vackra slottsområdet...
Svar
0
· Visningar
99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25