Vad har jag på tungan?

voltis

Trådstartare
Försökt googla min tungåkomma men hittar ingenting! Kom då på att Buke nog gääärna ser på min tunga i närbild och vill analysera ;)

DSC_1074-01.webp

Den känns som en riktigt mogen finne, som en upphöjd liten kula, och helt vit.
Ganska hård, kan bita rätt hårt på den.
Men då jag har världens lägsta smärttröskel så vågar jag INTE bita bort den!
Haft den lääänge, minst ett halvår och ibland ömmar den men oftast känns den inte alls.

Vad 17 är det? :confused:

Jag har haft en sådan på tungan, stack hål på den med en steriliserad nål och tryckte ur innehållet, sen försvann det. Ring vårdcentralen annars om den ömmar och du inte löser det själv.

Jag har haft en sådan på tungan, stack hål på den med en steriliserad nål och tryckte ur innehållet, sen försvann det. Ring vårdcentralen annars om den ömmar och du inte löser det själv.
:eek: kan man bedöva tungan först?

Konstigt ändå att den suttit så länge utan att spricka? Och vart kom den ifrån?

:eek: kan man bedöva tungan först?

Konstigt ändå att den suttit så länge utan att spricka? Och vart kom den ifrån?
På vårdcentralen borde de kunna bedöva innan, jag stack utan bedövning. Kanske i och för sig är bättre att gå till t ex vårdcentralen... så det blir rätt gjort. :angel:

På vårdcentralen borde de kunna bedöva innan, jag stack utan bedövning. Kanske i och för sig är bättre att gå till t ex vårdcentralen... så det blir rätt gjort. :angel:
Bara de inte ska bedöva m spruta, det är ju värre än värst ! Borrar hål utan bedövning för att slippa nålen i munnen :D

Inte spruträdd annars, men munnen... Brrrr

Bara de inte ska bedöva m spruta, det är ju värre än värst ! Borrar hål utan bedövning för att slippa nålen i munnen :D

Inte spruträdd annars, men munnen... Brrrr
Jag har inte gillat bedövningssprutor i munnen, men det finns bedövningssalva de strukit på först och sen tagit nålen, då känns det inte. Jag kände heller inte när de bedövade munnen inför min operation, men det tandläkaren var nog väldigt lätt på handen, kände ingenting och då har jag haft stora problem med nål i munnen. :/

Jag blev bedövad med någon spray i halsen när de skar upp en halsböld, kände inte ett dugg. Har sprutfobi så sprutor undviker jag så långt det bara går :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
676
Senast: cassiopeja
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 224
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar