Sparrisen123
Trådstartare
Jaa, jag vet att det är skitsvårt för er att säga över ett forum. Men jag har verkligen inte råd att gå till nån hudterapeut nu, och de som arbetar på typ kicks, the body shop och den typen av affärer här har verkligen ingen aning om nånting.
Så tänkte därför om någon här kanske har/har haft liknande hudtyp och vet vad den egentligen räknas som och vilken typ av produkter som är bäst. Eller bara vet ändå.
Så here I go:
* Akne, framförallt på nedre delen av kinderna, med typ små "bölder" och enstaka äckliga gul-plupp-finnar á la tonåring. Lämnar mycket fula ärr som dock bleknar efter ett tag. Får även enstaka "bölder"/finnar typ i ögonbrynsområdet eller högre upp på kinderna.
* Torr, röd och kliande högre upp på kinderna/under ögonen och ibland på hakan.
* Beroende på vad jag använder för smink blir jag ibland lite "oljig"/blank i pannan under dagen.
* Använder jag "starka" rengöringsprodukter blir jag torr, kliar, flagnar, blir "stel" etc. i ansiktet.
* Använder jag för "tjocka" krämer får jag finnar.
* Hyn ser "död" ut (liksom som en blekgrå hinna nästan) och är ojämn i färgen.
Jag vill alltså:
* Få bort akneproblemen (så gott det går).
* Få bort kliandet och det röda.
* Få "liv" i huden.
Förslag på produkter? Dom om vad jag har för hudtyp?
Så tänkte därför om någon här kanske har/har haft liknande hudtyp och vet vad den egentligen räknas som och vilken typ av produkter som är bäst. Eller bara vet ändå.
Så here I go:
* Akne, framförallt på nedre delen av kinderna, med typ små "bölder" och enstaka äckliga gul-plupp-finnar á la tonåring. Lämnar mycket fula ärr som dock bleknar efter ett tag. Får även enstaka "bölder"/finnar typ i ögonbrynsområdet eller högre upp på kinderna.
* Torr, röd och kliande högre upp på kinderna/under ögonen och ibland på hakan.
* Beroende på vad jag använder för smink blir jag ibland lite "oljig"/blank i pannan under dagen.
* Använder jag "starka" rengöringsprodukter blir jag torr, kliar, flagnar, blir "stel" etc. i ansiktet.
* Använder jag för "tjocka" krämer får jag finnar.
* Hyn ser "död" ut (liksom som en blekgrå hinna nästan) och är ojämn i färgen.
Jag vill alltså:
* Få bort akneproblemen (så gott det går).
* Få bort kliandet och det röda.
* Få "liv" i huden.
Förslag på produkter? Dom om vad jag har för hudtyp?