Vad har hänt? - Svullet öga

C

cerrox

En annan häst i stallet (inte samma som i den andra tråden) kom in igår kväll med ett jätte svullet ögat, både uppe & nere på ögonlocken, det rinner gult/vitt från det & eftersom det är så svullet så ser det ut som han kisar med det hela tiden. Han är relativt öm, men verkar annars inte vara direkt besvärad av det. Veterinär är kontaktad men har inte hunnit komma ut & titta på det. Men vad kan det vara? Har han blivit stucken av någon insekt eller biten? För om han skulle ha fått något i ögat så borde han väl vara röd inne i ögat?
 
Sv: Vad har hänt? - Svullet öga

Jag svarade på din andra tråd men svarar här oxå. Kontakta en annan vet om ni har möjlighet eller skynda på i alla fall!
Du skriver att han kom in med det igår o du skrev ditt inlägg idag nästan klockan 6. Der borde kollas akut! Han kan ha fått något i ögat o det är mycket känsligt. Skulle väl kunna vara så att han blivit stucken o då kanske man inte kan göra så mkt mer än att vänta på att svullnaden ska lägga sig, men jag skulle inte vänta o se. Har ni haft fler problem med ögon i stallet?
 

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
4 134
Senast: Hemi
·
Katthälsa Stackars Soda mår inget vidare alls =/ Hittade honom igår "i en hög" på stallgolvet med alldeles för snabb andning. Var som en het trasa...
2
Svar
24
· Visningar
24 027
Hundhälsa Då min förra hund led av diverse problem, och därför fick sluta sina dagar för tidigt, så är jag numera nojjig för minsta lilla sak. Min...
Svar
6
· Visningar
1 510
Senast: pepp
·
Hästvård Jag vill lite rådslå med er, om det är någon som haft liknande problem med sin/a hästar. KOmmer på måndag att ringa veterinären,ni...
Svar
9
· Visningar
3 038
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp