Vad händer med mitt hår?!

Fibusen

Trådstartare
"Kostade på mig" schampo från frisören, "bed head", rosa flaskor som ska vara för volym. Var lockig som liten och har mycket självfall i håret.

Har nu använt detta i ett par veckor, men snart kastar jag skiten! Håret känns skitigt! Som en hinna som ligger över hela håret, känner mig alldeles "tvålig" om fingrarna efter dragit dom genom håret! Håret delar in sig i sektioner (utan att se flottigt ut) som visserligen gör att det ser lite lockigare ut, men det känns så äckligt att ta på!!! Sköljer som en galning för trodde först att jag missat det, men är fortfarande en hinna på håret!

Vet att jag hade deras rosa flaskor för några år sen och upplevde det inte alls så här då, tvärt om, håret kändes rent jättelänge! Vad har hänt?! Har det blivit något fel just i dessa flaskor? Eller är det den här "skiten" man får nu för tiden?

Jag har samma flaskor och upplever inte alls samma resultat. Vad knepigt? Det kanske är något med just de flaskorna.

Ja, det måste nästan vara det. Efter en snabb googling så ser jag andras rekommendationer på sidor dessa säljs på, nån älskar det, och nån upplever exakt samma sak som mig... Kanske har blivit något fel på ett sorti?

Jag älskar verkligen hur håret ser ut nu då det som sagt får liv i mina självlockigt, och som sagt när jag använde dessa för något år sen så blev håret glatt och inte alls torrt och tråkigt som det blir av många andra schampon. Men känslan när man tar i det! Känns som en hinna på fingrarna och långt ifrån rent!

Det är i min erfarenhet ganska personligt det där med hår. Vad som är väldigt bra för en persons hår kan vara katastrof för en annan även om hårtyperna är lika så man får använda rekommendationer och betyg mer som guide för att hitta något.

Vad har du haft för schampo innan?
Mycket möjligt om du använt ett dåligt schampo att håret är fullt av silikoner det enda som hjälper då är att göra en riktig djuprengöring.

Vissa hår gillar inte vissa sorter av silikon. Det finns massa olika silikoner. Det är inte farligt för håret men kan ge just den här effekten.

Det du måste göra för att bli av med känslan är att tvätta håret med ett schampo eller en duschtvål som har SLS i sig men ingen silikon. Sedan kan du återgå till det schampo du har haft förr.
Tvättar man inte med SLS och silkonfritt schampo kan silikonet bli kvar trots att du använder ditt vanliga schampo.

Har använt nån wella köpt på mataffären innan... :angel:

Har inte varit så noga med mitt hår, men mitt ex moster var frisör och då brukade hon ta hem schampo åt oss när hon kom upp och hälsade på, och hon valde då den rosa bed head åt mig och mitt hår gillade verkligen den, så tänkte kosta på mig den nu igen men blev ju kattskit av alltihopa. Håret verkar ju gilla det endå dock, är ju bara jag som får lite panik när det känns så "skitigt".

Tvättade nyss med wella igen, och nu känns håret normalt. Dock inte alls lika "lockigt" och fint som det blev med BH.... Står i valet och kvalet att använda det endå så håret mår fint och stå ut med att det är äckligt att ta på, eller fortsätta med mitt hemköpsschampo och få ett platt, tråkigt hår....

Det är i min erfarenhet ganska personligt det där med hår. Vad som är väldigt bra för en persons hår kan vara katastrof för en annan även om hårtyperna är lika så man får använda rekommendationer och betyg mer som guide för att hitta något.

Jag har blivit rekomenderad av frisör detta schampo en gång i tiden, just för att få fart på mina lockar igen och få upp volymen, så körde egentligen på ett safe card. Däremot så vet jag inte om dom ändrat ingredienser dom senaste åren, eller om det helt enkelt blivit felblandat på något sätt under tillverkning, för såhär har det INTE blivit av detta schampo förr...

Jag har blivit rekomenderad av frisör detta schampo en gång i tiden, just för att få fart på mina lockar igen och få upp volymen, så körde egentligen på ett safe card. Däremot så vet jag inte om dom ändrat ingredienser dom senaste åren, eller om det helt enkelt blivit felblandat på något sätt under tillverkning, för såhär har det INTE blivit av detta schampo förr...
Du kanske har råkat få en piratkopia. De dyrare märkena kan ha en lista över återförsäljare på sin hemsida, finns inte försäljaren med där har de antagligen köpt in produkten ”på annat håll”.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
5 610
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar