Bukefalos 28 år!

Vad ha på vegetariska spett?

Sar24BB66

Trådstartare
Hejsan! Fredag som det är idag, är jag jättesugen på pommes frites. Efter mycket funderande på vad man kan äta till pommes frites som är vegetariskt, kom jag på att man kan ha spett till. :) Men vad allt är gott att ha på spett? Paprika, squasch, svamp, något mer? Har ni förslag? Har inte varit vegetarian länge så det här med att hitta på vegetariska maträtter är inte det lättaste! :) Tack för svar, trevlig fredag till er! :)
 
Sv: Vad ha på vegetariska spett?

Halloumi om du äter laktovegetariskt?

Eller tofu?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ha på vegetariska spett?

Kålrot? (borde man äta jämnt enligt mig. Asgott)
Gula morötter? Eller vanliga morötter, för den sakens skull?
 
Sv: Vad ha på vegetariska spett?

Pappa lärde sej nåt nytt i somras..
(säkert nåt alla utom vi hakat på förrens nu)

Ta potatis, lök, paprika, tomater, osv, dela i lika stora delar, lägg i aluminium folie och gör som små "krukor/påsar" av det, i med smör och kryddor, knyt ihop längst upp och lägg på grillen och låt "koka". (eller in i ugn)
HUR smarrigt som helst och kan ju varieras efter vad man har hemma/vill ha i.
 
Sv: Vad ha på vegetariska spett?

Vilken tur att Buke finns när man råkar ut för idétorka! Tack ska ni ha för alla bra och smarriga svar, det vattnas i munnen! :d :D

Tender: Vad är tzay? Har aldrig hört ordet förut :D
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 881
Senast: emma-vsm
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 872
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: Takire
·
Samhälle Var snäll och beskriv djurindustrin tack? Har du besökt en djurindustri? Vilken då? Hur ser sådan ut? Vill du stödja nedhuggen...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
7 208
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp