M
mysecretgarden
Ja, det är inte ensamt ännu. Men hans bror och rumskamrat har just fått följa med till veterinären där dom ställt diagnosen lunginflammation, och han blir kvar där över natten & ev en till. Dom vet inte om han klarar sig, det brukar ju vara svårt att få bukt med..
Så min undran är nu;
vad gör man om kamraten nu inte klarar sig? Det är en hane på ca tre år det gäller (vet inte säkert då jag fick båda från en som inte kunde ta hand om dom längre). Ska man testa att sätta ihop honom med ett annat marsvin, ett yngre eller ett jämngammalt isf? Och om ett yngre, vad gör man då med den om gamlingen här dör (vilket antagligen blir tidigare med tanke på att han redan är runt tre år)?
Och om ett annat djur vore bättre, vad skulle det vara för djur & varför?
Andra tips och råd är självklart välkomna!
Tack på förhand,
Maria
Så min undran är nu;
vad gör man om kamraten nu inte klarar sig? Det är en hane på ca tre år det gäller (vet inte säkert då jag fick båda från en som inte kunde ta hand om dom längre). Ska man testa att sätta ihop honom med ett annat marsvin, ett yngre eller ett jämngammalt isf? Och om ett yngre, vad gör man då med den om gamlingen här dör (vilket antagligen blir tidigare med tanke på att han redan är runt tre år)?
Och om ett annat djur vore bättre, vad skulle det vara för djur & varför?
Andra tips och råd är självklart välkomna!
Tack på förhand,
Maria
Senast ändrad av en moderator: