Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Som rubriken lyder, vad lär man sig (och hunden såklart ) på SBKs grundkurs?
Jag missade av olika anledningar valpkursen med Häxa, men har jobbat på ganska bra med vardagslydnaden och haft stor hjälp av en vän som tävlat lydnad med sin tidigare hund och är allmänt välutbildad (hundgymnasie mm)
Nu är jag sugen på att gå någon kurs i vr med siktet på en Lydnadsetta så småningom...
Hos oss är det krav på genomförd Grundkurs innan man får ta någon annan kurs, därför undrar jag vad man lär sig på Grundkursen?
Snöstjerna
Ungefär samma som på en valpkurs men på grundkursen brukar hundarna ha kommit på att de inte måste lyda husse/matte.
Det jag kan komma på på rak arm är inkallning, sitt, ligg, eventuellt stå/stanna, gå fint/början till linförighet ("fot"), kontaktträning och att man brukar få pröva på spår och eller något annat nosarbete. Socialträning och passivitetsträning (kunna koppla av). Samt teori rent allmänt om hundar och deras inlärning, träning och skötsel.
Grundkurserna varierar väl lite mellan olika ställen, även inom SBK.
Tack för ditt svar!
Ungefär det jag trodde då, och där vi befinner oss i träningen idag...
Bde jag och sambon fnissade bra åt din första mening! Underbar beskrivning!!