Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVII

Men det har ju ingen effekt? Det är en tuff katt du har, hon klarar av att få sig ett sprut med blomsprutan.

Men visst, sår på diabetikerben är en riktig hit 👌🏻

Aldrig att jag skulle spruta vatten eller liknande. Hon gnager så det går mycket sällan hål på huden utan det är bara bitmärken. Brukar dra undan och gömma fötterna och benen vid behov. Alternativt ibland knuffa ner henne på mattan. Iofs så är hon uppe på soffan snabbare än jag knuffar ner henne.
 
Aldrig att jag skulle spruta vatten eller liknande. Hon gnager så det går mycket sällan hål på huden utan det är bara bitmärken. Brukar dra undan och gömma fötterna och benen vid behov. Alternativt ibland knuffa ner henne på mattan. Iofs så är hon uppe på soffan snabbare än jag knuffar ner henne.

Varför inte spruta vatten? Rätt vedertaget sätt att markera när en katt inte har ett önskvärt beteende. Var rädd om dina fötter, bara sagt i välmening 🤗.
 
Bestraffning är aldrig konstruktivt. Att spruta vatten är att bruka våld.
Håller med om det.
Kan du när hon håller på stänga in henne i annat rum och så får hon klaga där inne så gott hon vill. Eller gnager hon av alla kablar då :D
Jag stängde in Lucifer i sovrummet om han stod och skrek vid dörren. Sen lugnande han ner sig.

Gnager hon pga tristess?
 
Håller med om det.
Kan du när hon håller på stänga in henne i annat rum och så får hon klaga där inne så gott hon vill. Eller gnager hon av alla kablar då :D
Jag stängde in Lucifer i sovrummet om han stod och skrek vid dörren. Sen lugnande han ner sig.

Gnager hon pga tristess?

Nja, hon börjar gnaga så fort jag sätter/lägger mig i soffan för att läsa, lite som hon biter när jag pratar i telefon.Låter man henne vara och knuffar bort henne så tröttnar hon och går sin väg. Tror inte att det är tristess, vi leker och aktiviterar. Jag tror det är mest att hon vill ha uppmärksamhet. Därför är det bästa att ignorera henne.

Det är lika fel att bestraffa en katt kroppsligt som vilket annat djur som helst. Man slår inte en häst som nafsar.
 
Sverige-Frankrike är seeeeegt. Känns som Sverige är otroligt ofokuserade. De behöver att Frankrike gör mål och väcker dem.
 
Jusstja. Vet en Joacim också.

Det är väl ändå en vedertagen stavning? :confused: Jag tror majoriteten av Joacim/Joakim i min bekantskapskrets stavar med c, och det är folk mellan 35-55

Hade min katt (mot all förmodan) bitit mig sådär hade hon sannolikt flugit genom rummet per automatik.

Fattar inte varför du tolererar alla dumheter den där katten gör.

Beroende på varför katten har en oral fixering så riskerar man att förstärka och eskalera beteendet med bestraffning. Precis som med många andra tvångsmässiga- eller överslagsbeteenden.

I vissa raser är just gnagande eller annan oral fixering det beteende de tar till vid frustration, precis som att många andra katter klöser på saker, tvättar sig tvångsmässigt eller "felkissar" vid stress.
 
Nja, hon börjar gnaga så fort jag sätter/lägger mig i soffan för att läsa, lite som hon biter när jag pratar i telefon.Låter man henne vara och knuffar bort henne så tröttnar hon och går sin väg. Tror inte att det är tristess, vi leker och aktiviterar. Jag tror det är mest att hon vill ha uppmärksamhet. Därför är det bästa att ignorera henne.

Det är lika fel att bestraffa en katt kroppsligt som vilket annat djur som helst. Man slår inte en häst som nafsar.
Fatrar verkligen inte jämförelsen?

Slå så smärta uppstår är väl en helt annan sak än att blöta ner?
Katter som går ur blir blöta o.m det kommer en skur.
plus att katter kan behöva bada ibland. Och blir blöta.

.
 
Hur?
Sände ni inte in ägarbytet själva?
Det brukar ju vara råd nummer 1. Se tll att ägarbytet.är inskickat när man lämnar över nycklarna. För att undvika skummisar.

Är ni totalblåsta på bilen? :confused:

(Hoppas verkligen att allt ordnar sig!!)
Jo men det går inte i och med att det är export. Då måste Transportstyrelsen ha papper från finskan motsvarigheten att fordonet är ute ur landet innan ägarbytet går igenom. Vi har registreringsskyltar och allt hemma.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
68 980
Senast: Scata
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 218
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 241
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 248

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp