Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade precis en annons på marketplace om pepparkaksformar och mandelmusslor för 60 kr så på fredag ska jag mötas upp och köpa dem av personen. Så kul, har ju sökt mandelmusslor ett tag nu och i julas köpte jag 5 pepparkaksformar... dum som jag var gav jag ju alla mina, stor samling, till second hand när jag flyttade. Ni vet, inga barn hemmaboende så jag kommer aaaaldrig baka pepparkakor. Näää då, men se det ville jag ju :D

Äter nu igen, en hamburgare till. Fortfarande huvudvärk. Började titta på The Grand Tour på Viaplay, men tyckte det var lite för skränigt för min skalle. Bilprogram är nog inte rätt när man har ont i huvudet kom jag på, med alla ljud från bilar osv. Men Ferrari La Ferrari är en ofantligt vacker bil, helt sanslöst snygg. Men jag kan ändå rekommendera att titta på programmet, som den bilfantast och James May-fantast jag är förstås. Jeremy Clarkson har ju en del att önska kan man tycka men James May är så smart och verkar ödmjuk och vänlig, gillar hans hjärna.

Men jag gör nog något huvud-vänligare nu tänker jag.
 
Haha nejdå.
Orkar bara inte med en sur son just nu.
Hans adhd och autism spelar in med.
Men jag sa åt honom igår att lägga sig i tid.
Fast jag har också autism och ADHD (+ ett jäkla morgonhumör 🤪🙄) och det är faktiskt inte en ursäkt till att ligga och sova när det är bestämt att man ska flytta.

Jag vet att vissa saker kan vara svårare när man har autism och ADHD. T.ex. att komma i säng och/eller att somna i tid. Men nu verkar det ju som att ni hade bestämt en tid där ni skulle flytta/måla om och då får han skylla sig själv om han varit vaken halva natten.

Skulle han göra likadant om han hade bestämt tid med någon utanför familjen? Dvs bara skita i det och fortsätta sova för att han tycker att han inte sovit klart. Om inte så är det enkelt, bara att bita i det sura äpplet och gå upp trots att det tar emot.
 
Fast jag har också autism och ADHD (+ ett jäkla morgonhumör 🤪🙄) och det är faktiskt inte en ursäkt till att ligga och sova när det är bestämt att man ska flytta.

Jag vet att vissa saker kan vara svårare när man har autism och ADHD. T.ex. att komma i säng och/eller att somna i tid. Men nu verkar det ju som att ni hade bestämt en tid där ni skulle flytta/måla om och då får han skylla sig själv om han varit vaken halva natten.

Skulle han göra likadant om han hade bestämt tid med någon utanför familjen? Dvs bara skita i det och fortsätta sova för att han tycker att han inte sovit klart. Om inte så är det enkelt, bara att bita i det sura äpplet och gå upp trots att det tar emot.
Han brukar sköta tiderna
Men just idag så blev det fel.
Men jag accepterar inte det så klart.
 
Full rulle på den här kvällen. Är det inte det ena så är det definitivt det andra. Hittills två sena ankomster där båda behövde tillsyn. En OBS-placering p.g.a. misskötsamhet. Fem sjuka samt en VAB:ande personal till imorgon. Har löst alla personalärenden imorgon förutom en grej mellan 17 och 18.30. Det får min dagkollega helt enkelt lösa med att förlänga någon av de som jobbar imorgon.

Nu ska jag försöka gå klart min brandrond så jag sen kan börja med mina sedvanliga uppgifter samt de extra, bland annat åtta säkerhetsbedömningar, ett avskildhetsbeslut, två tillsynsbeslut och säkert något mer också.
 
Jag blev så bestört av att sakna gurkfrön efter inventering att jag gick till Ica för andra gången idag t.om under pågående tvättid:D Tyvärr hade Ica 4 sorter men alla var större varianter för växthus... Men toalettpappret hade kommit in! Köpte lite glass också:o
 
1a maj och flaggdag men nya fasadflaggan fick bara sitta uppe en liten stund pga skitblåsten och en finbil gled förbi och givetvis massa MC också i solskenet 😊. Självklart kokade jag rabarberkräm, det var sååå gott 😋😍.
Medan sambon gjorde årets första klippning av gräsmattan åkte jag till stallet och fixade; blev överraskad med att jag bara behövde fixa hö så passade på att longera häst med fokus på trav över cavalettikryss då ju ridbanan var nyharvad 👌. Pållan hade inte samma gas under hovarna som de två sista dagarna jag ridit; hon ville säkert äta vidare på sitt insläppshö ikväll 😅.
Nä nu åka tillbaka och kvällsfodra medan älsklingen chillar vidare i soffan med katterna 🥰.
 
Han brukar sköta tiderna
Men just idag så blev det fel.
Men jag accepterar inte det så klart.
Ja, det är klart att det kan bli fel ibland. Men i grund och botten handlar det ju om respekt för andras (i detta fallet din) tid. Det finns saker man kan "ställa in" pga en dålig natt, men en flytt eller liknande tycker inte jag är en sådan sak eftersom det ofta innebär mycket logistik runtomkring.

Sedan tycker inte jag att kl 12 på dagen är speciellt tidigt heller. Så oavsett hur sent han var uppe borde det inte varit omöjligt att släpa sig upp till 12 ändå.

Jag hoppas att han bett om ursäkt för att han låg och sov och lät dig göra allt jobb själv!
 
Har spelat piano och lekt med katten. Börjat titta på sharps och flats vilket känns sjukt svårt jämfört med vad jag gjort tidigare, men det kommer säkert lossna någon gång det med. Nu ska jag äta sen middag och läsa lite innan det är dags att sova.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 426
Senast: hundtant
·
Fritid Min syster fyller jämnt. Vi andra systrar funderar på att ge henne antingen spa och övernattning eller övernattning och en bra middag...
Svar
8
· Visningar
565
Senast: Fille
·
  • Låst
Tjatter "Det vore synd om matte saknade katthår på sängkläderna..." Matte funderar på att köra favorit i repris vad gäller middagen, det...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 136
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Jag försöker undvika hemleverans (och är därför inte van vid hur det funkar) men nu har jag beställt en så pass stor sak att det inte...
Svar
4
· Visningar
439
Senast: Silver Girl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp