Ja, hur är det nu på islandshästtävlingar med märken på ridkläder/schabrak? Det har varit ett väldigt rabalder inom SvRF-grenarna gällande märken och hur stora de får vara utan att räknas som sponsorutrustning och kräva sponsoravtal. Jag tror det nu är "fritt" fram till 2014 iallafall, eller hur det var. Men hur är det på islandshäst? Det var alldeles för länge sedan jag tävlade och jag har glömt allt!
Det är väl ungefär hel, ren och proper som gäller på tävlingsbanan? Är till exempel följande utrustning (med stora loggor) godkända på en vanlig lättklasstävling?
Jacka
Piketröja, med lång eller kort ärm
Ridbyxor
Väst
T-shirt
Tröja
Benskydd
Schabrak
Nu har jag inget av det på bilderna, googlade fram dem bara för att visa typen/storleken på märken/loggor jag funderar på. Okej eller inte?
Det är väl ungefär hel, ren och proper som gäller på tävlingsbanan? Är till exempel följande utrustning (med stora loggor) godkända på en vanlig lättklasstävling?
Jacka
Piketröja, med lång eller kort ärm
Ridbyxor
Väst
T-shirt
Tröja
Benskydd
Schabrak
Nu har jag inget av det på bilderna, googlade fram dem bara för att visa typen/storleken på märken/loggor jag funderar på. Okej eller inte?