Vad finns det för övningar för att bygga upp ryggmusklerna?

V

Vikkan

Hej!

Har en varmblodsvalack på 20 år. Behöver tips om hur jag ska bygga upp hans ryggmuskler mer, han har lite svankig och lång rygg. Så han behöver bygga upp ryggen mer. Har ni några tips så skriv gärna!:)

Tack på förhand!

MVH Vickan

Sv: Vad finns det för övningar för att bygga upp ryggmusklerna?

klättring är ju alltid bra!

skulle osså vilja ha lite tips! lite ryggmuskler tack :)

Va bra! Tack:)

Klättring, gå i skogen över stockar o sten, där de måste lyfta o tänka. Bra för balans o kordination. Även cavaletti i skritt.
Sen är longering, löshoppning o tömkörning ett alternativ.
Tänk på att allt ska gå långsamt fram o inte ha för höga "mål" i början o att man inte "tragglar" allt för länge.. :D

Liknande trådar

Träning Behöver tips på hur man kan träna häst från marken för att hästen ska få bättre kroppshållning. Hästen är i dagsläget framtung med...
Svar
5
· Visningar
791
Senast: Lejd
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
829
Senast: Anna-KarinO
·
Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, har tänkt ge mig på att bygga ett gäng cavalettistöd. Men, jag har typ noll erfarenhet av dom utöver sockerbitar för hundra år...
Svar
11
· Visningar
709
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025