Vad finns det för örter/medicin

mysko

Trådstartare
om en häst har ont i huvudet?

funderat på om min häst har ont i huvudet och funderar på att prova och se om det hjälper??
Dom kan få huvudvärk av Erlichios enl Vet.

Några förslag
Några erfarenheter?

Sv: Vad finns det för örter/medicin

Min häst hade värmesvallningar förra vintern, som jag kände när jag red. Hon blev på några sekunder kokhet och jag blev jätterädd och hoppade av. Min kompis som kom och pratade med henne i samband med det och även andra symptom, berättade att Sabina även fick hjärtklappning och huvudvärk i samband med värmen. Mot det fick hon hagtorn som är bra för högt blodtryck och hon blev bättre sedan.

Hon var inne i en himla svacka med dålig balans (vi gick omkull en gång), humörsvängningar, och det ovan. Men det blev bättre efter att hon fått homeopatmedlen ett tag.

Vet självklart inte om det har med din häst att göra men detta är min erfarenhet av huvudvärk.

Varför misstänker du det förresten?

I somras fick jag i födelsedagspresent av en stallkompis att en "hokus pokus" :D kille skulle komma och titta/prata med min häst.

(Hästen har varit halt i nästan 3 år utan rimlig förklaring, vet, massör, equi mm har kollat allt de kan)

Han sa då att min pålle bla. hade huvudvärk så han skulle ha några magneter på olika ställen olika tider under några dygn.
Jag fick låna magneter av stallkompisen..
Vet dock inte om det fungerade. :confused:
Hästen är fortfarande halt.. :crazy:

Hade inte räknat med det direkt.. :D

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
527
Senast: Sryoqwe
·
Kropp & Själ Gäller inte mig, men min son. Han har ofta blåsor i munnen, vanliga förkylningsblåsor typ, ibland på läppen, men oftast på tungan. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 601
Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 882
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka