I juli är det dags för mig att ta examen efter fyra års slit, och detta kommer bland annat att firas med en bal några veckor före (8 juni närmare bestämt). Jag har varit på en del tillställningar som kallats för "ball" där det varit okej med kortare klänning och då kört på det, men den här gången känns det som att det är lite mer på allvar och jag skulle vilja ha något riktigt fint. Och jag har aldrig haft på mig en riktig långklänning i hela mitt liv. Går det ens att hitta någon passande sådan utan att behöva betala en privat skräddare, när man är 160 cm kort som jag? Vad ska jag i så fall tänka på? Var ska jag titta? Hur mycket pengar bör jag vara redo att lägga? Rent spontant känner jag att 1500-2000 kr är absolut max, men jag vet inte om det är naivt av mig att tro att jag ska få något bra för det?
Det här är typ det närmsta jag någonsin kommit långklänning och den här klänningen trivs jag bra med, men denna gången vill jag som sagt gärna försöka hitta något hellångt och ännu mer "baligt"...
Det här är typ det närmsta jag någonsin kommit långklänning och den här klänningen trivs jag bra med, men denna gången vill jag som sagt gärna försöka hitta något hellångt och ännu mer "baligt"...