Vad är tummen upp och tummen ner i erat hundliv just nu?

Aningsfull

Trådstartare
Tumme ner
Inte nog med att något pucko snodde två av dvärgpinscherns halsband sist vi hade fest, nu har sambon lyckats köra iväg med hennes koppel och halsband på biltaket igår. :angel: Så nu är det svarta läderkopplet bytt mot en snöre i regnbågens alla färger. Mycket snyggt. :crazy:
Blir att köpa nytt halsband och läderkoppel så fort affärerna öppnar imorgon. :D

Tumme upp
Det positiva är i alla fall att berömmet haglade över henne igår när jag hade kalas och alla vänner jag inte träffat på länge kom och hälsade på. Dom tyckte att hon har blivit såå duktig. Istället för att gå runt och skälla nervöst satt hon i soffan med mina kompisar och ville ha chips. :D Tassade även runt på ryggstödet och pussade dom i öronen. :D
Så det går framåt, det är skönt. :bow:
Dessutom har vårvärmen börjat komma och vi kan gå på långa promenader i vårsolen. Det njuter både jag och hundarna av! :love:

Sv: Vad är tummen upp och tummen ner i erat hundliv just nu?

Tummen ner rumsrenheten, men han är bara 9 1/2 vecka:smirk:
Tummen upp han är det goaste vi har!
Marija

Tummen ner: All jäkla snö som fastnar i pälsen
Tummen upp: Han gick jättefint på utställningen idag, fast domaren gillade inte honom exteriört :( börjar bli väldigt duktigt på våra promenader.

Tummen ner:
Hm, finns nog inget sådan faktiskt.

Tummen upp:
Han har blivit otroligt duktig på att lyda. Agilityn börjar snart. Solen börjar titta fram ordentligt och man kan ta fina promenader. Han är helt underbar!:love:

Tummen ner:

Att Mulle inte klarar av att möta andra hundar utan att göra utfall.
Och att den f*bannade snön inte vill försvinna så man kan träna bort hans ryckande i kopplet.

Tummen upp:
Separationsångesten börjar bli bättre och bättre, går att lämna honom kortare stunder (ca 15 - 20 min) utan att han stressar upp sej, ylar och river sönder lägenheten.

Tummen ner: Att jag för tillfället inte har ngn hund... :cry:

Tummen upp: Att Ultuna sparat askan efter vår älskling i 6 år, så jag kunde hämta den för ngn månad sen. :bow: :bow:

Tummen upp: Att vara ensam är inte längre något problem för någon av dom (har förut varit lite problem med hanen då man lämnat honom helt själv utan tiken).
Tummen ner: Hanen ska snart opereras för osteochondros :( .

tummen ner:

Sarah blir allt dövare och jag funderar på hur man skall klara jaktdirigering samt rutan i 3an(skall debutera nu 11 år gammal) med en döv hund på tyst kommando....

Aragorn slant på isen i full fart o bröt av två klor oc h skrapade sig illa

det var stor skyll-sig-själv faktor inblandat i det hela

tummen upp:

Sheridan blir allt trevligare ju äldre han blir o alla Hoffevarningar har hittills kommit på skam..men det är då-hemskt-vad ful han är!

tummen ner eller upp beroend epå hur man ser det hela:

ja hoppsan så livet kan bli...

fick ett mail från Sarah,william och Faiths uppfödare.
William var Faiths morbror,han dog 3 år gammal i chcok efter en hundattack..veckan efter kom systerdottern Faith,som dog i levercancer i november,5 å r och 2 dgr gammal..därmed trodde jag att den "röda" linjen var slut för min del(jag vet att de skall vara bruna,men mina hade en röd gen somär ovanlig)

nu fick jag alltså ett mail,med titeln "kinderägg"

redan där skal man sluta läsa om man inte vil ha problem...

det visade sig att Williams syster,dvs faiths mamma,och William shalvbror(annan pappa) hade råkat hoppsan sisådär

de föddes i onsdags och det fans en brun hane..jag älskar bruna hanar.... anlaget för att bli stor o med rejäl pussnos ,mjuk,mycket originell och troligtvis med rödton finns där..jag lyfte bara luren och frågade "hur mycket" utan att tänka mer på det,jag var bara tvungen...

uppfödaren behller nu avelsrätten på hanen(jag är ingen utställnigsmänniska o det handlar om några kullar som de har lyxen av att ta med tiken hem tll mig o para!!ingen servicehund lämnar alltså hemmet undre längre tid) och jag får den alltså med bibehållen avelsrätt(trol fodervärdskontrakt)

Detta blir alltså 4 e generationen servicehund fårn samma kennel,tämligen unikt.

och jag får behålla mina älsklingslinjer..

för att få en hund som Sarah,bra,men tuff och självständig,så fick jag skaffa en bra Hoffe.
men Flatmänniska är jag ändå...

så nu vet ja inte riktigt vad jag skall göra med "julklappshunden" dvs Aragorn,problemhunden som nu bott här sedan veckan inna jul,och som blivit en superhund..han har gått agility,lydnad,lite eftersök,håler på att tränas till hästskoletarhund,och är inkörd och allmänt genomtrevlig och underbar med valpar...

Sarah har max 2 år kvar att leva anser sjukhuset..men den som ser hennes mamma(14) och ser farten Sarah har(den mest energiska av all ahundarna) anar oråd;)

jaha..vi får väl se...jag som sa att jag kan inte ha djur som jag inte har anvädning för..och det gick ju bra(not!)..även om valpen...host...rent tekniskt faktiskt är uppfödarens i o med avelsrätten...

jag har till 3 maj påmig att fundera,slåss med mitt samvete gentemot aragorns föra ägare och uppfödare,fundera på kostnader versus nytta(bor stort,har jätteVan,så det är inget problem) och funder alite till

tänk så livet kan bli..snacka om överraskning!

Thina

Tummen upp...
Skönt med kyla, blir mycket mys i soffan med båda två... =)

Tummen ner...
Leia har fått konstaterat att hon har atopisk allergi... Och starr på vänsteröga...
Dessutom så bröt hon en klo i förra veckan...

Tummen upp annars är att Pricken är frisk som en nötkärna =)

Tummen upp: Vädret börjar bli behagligare så nu går det att vara ute mer, plus komma igång med lydnadsträningen igen.

Tummen ner: Löptikar! (kan man inte införa kateter?:devil: ) Ute drar han i kopplet, slickar marken, dreglar och hackar tänder med dimmig blick.... inne sitter han mest och glor ut genom fönstren och piper ledsamt. *suck* Äter ungefär 1/3 av dagsransonen och ser ut som en mager get.:crazy:

Jag har haft en svacka i träningsmotivationen. Pga kylan har vi ställt in träningsträffarna i några veckor, och det har mest blivit att ta bilen till skogen och säga "varsågod - spring!" :angel:

Nu känns det dock som att det börjar vända. *hoppas*:)

Tummen upp
Gammelgubben (12år), som vi höll på att förlora i somras, är nu hur pigg som helst. :love: Grannens tik har slutat löpa så ungtuppen (8år) har blivit sitt riktiga jag igen. :bow:

Tummen ner
Gammelgubben har börjat skvätta lite inne, hoppas bara att det inte lir värre. :crazy:

Tummen ned
Eh... Allt tror jag... Hund, vad är det?

Tummen upp
Mina hundar har det iaf bra!!

Tumme upp
Att han är så mkt piggare i skallen efter avslutad cortisonbehandling. Samt att han är toppenbra i magen just nu!

Tumme ner
Att jag inte kan träna honom än, då vi inte vet om hans mage gillar det nya fodret och medicin eller om han bara är "skov-fri".

Tumme ner
Att tekla sa avlivas nu i början av veckan. känns jobbigt men vet att de e för hennes eget bästa.

Tumme upp
Att min mammas pojkvän köper en ny hund till mig
annars hade jag fått leva utan å de klarar jag inte

Tumme ner

Att Kiras tumörer växer:cry:

Tumme upp

Frilla är näst intill det bästa jag haft:love:

Tumme ner
För mycket snö för att träna långhämt och att jämttiken fallit ur nått gräsligt efter löpet.

Tumme upp
Fått tag på en välstammad norsk tik, som förhoppningsvis kommer till oss under v 12. Dotterns valp ser riktigt bra ut. Alla hundars träning går bra. Har en kanonstammad valp på G. (Dock har inte tiken löpt ännu :crazy: ) Alla undersökningar som är gjorda nu under senvintern(höfter, patellor, ögon och tänder) är ok :)

Tummen upp
Novas löp är klart och Tjorvens skendräktighet börjar gå över.
Vi är mycket i vårt andra hem och det innebär mer frihet för hundarna.

Tummen ner
Snart kommer Novas skendräktighet.
Vi är mycket i vårt andra hem, och det innebär att hundarna då och då får stå ut med svärföräldrarnas odräglige 7månaders pudel.

Det finns alltid två sidor av myntet!

Uppdaterar..

Tumme ner
Tiken löper så snart måste hon flytta hem till mina föräldrar för ett tag (annars får vi en tokstressad greyhound)

Tumme upp
Hade kalas för släkten igår och dvärgpinschern skötte sig ännu en gång helt exemplariskt. :bow:
Firade vårvädret med att träna med båda hundarna. Greyhounden jobbar klockrent efter hans förutsättningar. Han kommer aldrig att bli kvick, men han gör det man ber honom om. ;)
Har klickat in dvärgpinschern så nu har vi börjat med klicker och hittills har det bara varit positivt. Hon är jätteduktig. :bow: Fortfarande blir hon lite för ivrig, men det löser sig. :D Satsar helhjärtat på positioner nu då hon gärna kommer lite för lång fram. Typisk dvärghund. :D
Håller även på att klicka in greyhounden. Ska försöka dra med sambon ut någon dag så får han träna greyhounden så att jag kan koncentrera mig helhjärtat på dvärgpinschern. Ibland blir man mer eller mindre galen när man har två hundar som svansar kring fötterna på en på promenaden. :D
Greyhounden blir även han lite överpeppad ibland och kontakten blir nos mot nos bokstavligt talat. Han är ju så stor. :rofl:

Tummen ner:
Alvar är för ung för allt jag vill göra...
Hiljaa är inte hemma ännu, Och mina skidor suger!

Tummen upp:
Alvar är en klippa på bevakningen, Biter som en riktig gris och helt klart en SM stjärna!

Hiljaa är förhoppningsvis motiverad att dra igång med träning nu efter 3 v vila! :D

Kanske ska tillägga att jag och en vän ska tävla UDM & USM i sommar, vilka ska med?

ooh jag måste låna en hund!

tummen ner
för alla dessa jälka löptikar och för svärmor och svärfars hund som drar i väg MIN hund på rymmaräventyr som sist varade i två dygn
och att hundeländet JAGAR varenda ridskolehäst i hagen idag
tacka och lov fick han sig ingen spark

tummen upp

för att jag kan ha med honom överallt och att han LYSSNAR på mig
och följer med mig vart jag än går :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka