Vad är detta för djur? (Tassavtryck, bild)

Alexandra_W

Trådstartare
1506945_572839679478676_434528247_n.jpg

grävling?

Sv: Vad är detta för djur? (Tassavtryck, bild)

Ser ut som en nyvaken grävling ,som tydligen röker också den busen!:D

Med tanke på hur spåren irrade runt hade han nog inte bara rökt utan även rökt på ;)

Men ska de egentligen sova kanske det förklarar de irrande spåren. Det var typ som den gått kors och tvärs inom ett kvadratmeter stort område, och sen gått iväg, kommit tillbaka, irrat mer och sen gått iväg åt andra hållet

Vilket sammanträffande att jag stötte på en grävling på hundpromenaden precis efter att jag läst den här tråden. :) Jag passade på att kika på undersidan av dess tass och den såg ut att matcha ditt avtryck väldigt väl. (Den stackaren var död, annars hade jag nog inte fått kika så noga :p )

Vilket sammanträffande att jag stötte på en grävling på hundpromenaden precis efter att jag läst den här tråden. :) Jag passade på att kika på undersidan av dess tass och den såg ut att matcha ditt avtryck väldigt väl. (Den stackaren var död, annars hade jag nog inte fått kika så noga :p )

Haha, innan jag läst klart så såg jag hur du låg på marken och försökte kolla undersidan av tassen på den när den gick =)

De flesta både här och på FB tycks gissa grävling, vilket fö var vad min mamma (som har mer koll på djuren än mig) gissade. Så jag tror vi kan sluta oss till att det är från en virrig grävling.

Tack. Jag har inte ridit i den skogen på flera år - det bor vildsvin där. Jag är paniskt rädd för vildsvin. Insåg ju fort att spåren INTE var vildsvin (nån koll har jag, svin har klövar) - men trodde inte grävlingar hade så stora avtryck. Så började noja över VAD MER för otäcka djur det bor i den skogen. Men grävlingar är okej..

Haha, vem vet, den kanske fimpade sista ciggen, släpade sig hit och dog. :p

Men jag undrar faktiskt hur den dött. Den låg i en stor (tom) hästhage, jag trodde först det var ett dött får eller get när jag såg den på avstånd. Den var lite äten på, ena frambenet och inälvorna/revbenen, men annars i "fint skick", tjock och kraftig och inga uppenbara andra skador. Finns det rovdjur som tar grävlingar?? Eller den kanske blivit påkörd av en bil och tagit sig en bit innan den dött. Lilla grävlingen. :(

Haha, vem vet, den kanske fimpade sista ciggen, släpade sig hit och dog. :p

Men jag undrar faktiskt hur den dött. Den låg i en stor (tom) hästhage, jag trodde först det var ett dött får eller get när jag såg den på avstånd. Den var lite äten på, ena frambenet och inälvorna/revbenen, men annars i "fint skick", tjock och kraftig och inga uppenbara andra skador. Finns det rovdjur som tar grävlingar?? Eller den kanske blivit påkörd av en bil och tagit sig en bit innan den dött. Lilla grävlingen. :(

Annan grävling (den kan ha dött efter utmattning efter en lång fight etc). Bil då såklart.

Hund tar grävling, lo och varg kan också ta grävling. Så finns gott om rovdjur som kan ta grävling. Däremot borde den då haft mer skador.

Så jag tror den endera dött av utmattning/sjukdom/etc eller blivit påkörd om den inte hade några synliga yttre skador. :)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Svar
6
· Visningar
639
Anläggning Hej! Har under senaste veckan upptäckt stora hål i gödselstacken, som att någon grävt gångar. Har inte brytt mig nämnvärt utan bara...
Svar
12
· Visningar
1 555
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
177
Senast: Lucifer
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025