Vad är det här för växt?

cili

Trådstartare
Min mormor har en okänd växt i sitt fönster.
Den växer tydligen väldigt fort, har fått planteras om flera gånger på kort tid eftersom den vuxit ur krukan.
Det finns inga blommor på den, bara stora blad.

Såhär ser den ut:
Foto0223.jpg

Foto0224.jpg

Sv: Vad är det här för växt?

Nu vet jag inte vad växten heter :pmen är det inte en sån där skjuta-frön-överallt-växt?
Har nåt som liknar den i mitt fönster, fast fort vill jag inte påstå att den växer:p

nej det var det ju inte nu när jag kollade lite närmre:o men ganska likt var det tycker jag

Det är en gummiplanta! :)
eller mjölkbuske som den också kallas pga dess vita mjölkaktiga växtsaft.
Latinskt namn är Synadenium grantii om jag inte minns fel.
Googla så hittar du mer info :)

Tillägg: Har massvis med sådana hemma och älskar dem! Lätta att föröka, klarar de flesta förhållanden och växer så det knakar. Sedan är de fina också och finns i olika färgvarianter. Saften är dock giftig och kan orsaka irritation så det är bäst att tvätta händerna efter att man grejat med den. :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
472
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
Hemmet Jag ska eventuellt flytta in i en hyresrätt med gigantiska fönster. Jättefin utsikt, absolut - men allt blir ju så fjuttigt i jämförelse...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 934
Senast: manda
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar