Vad är det för skillnad på "Svara på detta" och "Snabbsvar"?

B

Banana Pancake

vad är det för skillnad? Och om jag ska svara på ett inlägg som inte står sist ska jag då inte trycka på knappen längst ner där det står "Svara på detta"? Svarar jag på det inlägget som är sist då? Den man svarar på ser väl ändå inte vem det är man svarar till:confused: :confused:

Sv: Vad är det för skillnad på "Svara på detta" och "Snabbsvar"?

Med Snabbsvar hamnar du i den lilla rutan längst ner på sidan. Där finns ingen hjälp för inlägg av smiley, länkar, bilder osv.

Svara på detta och Citatsvar för dig till en annan sida där du har snabbknappar för inlägg av smiley, länkar, bilder osv.

Skillnaden mellan Citatsvar och svara på detta är att du har med hela inlägget du svarar på i ditt inlägg i citatsvar. Det är en funktion man ska vara lite försiktig med. Helst ska man radera allt i citatet utom just den delen man citerar. Bildinlägg bör man inte citera öht.

Okej! Tack! :bow: :bow: :bow:

Om du kollar lite till höger om inlägget (uppe i hörnet) så ser du vem du svarat till. Använd alltid den svarsknapp som sitter på inlägget du vill svara på, så slipper man en massa onödig förvirring. :)

Banana Pancake skrev:
vad är det för skillnad? Och om jag ska svara på ett inlägg som inte står sist ska jag då inte trycka på knappen längst ner där det står "Svara på detta"? Svarar jag på det inlägget som är sist då? Den man svarar på ser väl ändå inte vem det är man svarar till:confused: :confused:
Jodå - det ser man - nu svarade jag dig

Om man nu vill göra ett helt fristående inlägg i en tråd, men inte vill börja inlägget med att skriva *knapplån*, hur gör man då?

Har jag missat nåt väldigt väsentligt, eller är det just därför folk använder sig av *KL*-grejjen?

//Confused

då skulle jag svara trådskaparen, men kanske för tydlighetens skull tillägga att jag svarar rent generellt.. :)
men ett generellt svar i en tråd är ju oftast mest riktat till just trådskaparen ändå, så den grejen kansek inte behövs, mend et skadarj u inte heller direkt...

Ja, nu har jag fattat alla finesser:rofl:
Men vad betyder 10 som alla skriver, hittar ju inget när jag söker???

Du kan inte posta inlägg kortare än tio tecken.
Så när man bara vill svara
Absolut - så lägger man även till tio eller tio tecken

Men nu har jag en knasfråga - och ja, jag har sökt - jag har alltid trott att svara inlägg knappen till vänster innebär att man svarar på trådskrivarens första inlägg för att slippa scrolla till början på tråden - men icke.
Den är en dubbelfunktion - den svarar på senaste inlägget - så varför finns den alls?
Är det något jag missat...

Luff skrev:
Den är en dubbelfunktion - den svarar på senaste inlägget - så varför finns den alls?

Du, med största möjliga sannolikhet är det en karl som konstruerat forumkonceptet. Så frågan om varför den finns är förmodligen - därför :angel:

Jag har inte heller förstått logiken i det hela :rofl:

men

samma underlighet finns ju för huvudinlägget :confused:

Förmodligen är det för att man inte ska behöva flytta muspekaren speciellt långt när man svara, eller nått sådant. Det är förmodligen tänkt att vara underlättande :eek:

A_K_N skrev:
Du, med största möjliga sannolikhet är det en karl som konstruerat forumkonceptet. Så frågan om varför den finns är förmodligen - därför :angel:
:rofl: :bow: :banana:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hemmet Med risk för att skämma ut mig totalt på bukefalos, jag behöver hjälp! När jag satte i laddaren till cykeln blixtrade det till och nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 601
Senast: Tantan
·
Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 179
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur