Vad är det för kön på vår kattunge?

T

thejonaz

Hej hämtade en katt unge för några dagar sedan. De som sålde kattungen sa att det var en hane men var inte säker. Jag slänger ut några bilder så kanske någon som är bättre att se kan säga säkrare vad det är för kön.
25507564.jpg
25507564.jpg
25507446.jpg

Sv: Vad är det för kön på vår kattunge?

tjej tror jag. :)

Jo genom att se bilderna är jag nog helt säker. Har sett en hel hög kattungar förut som jag könsbestämt och haft alla rätt på, har själv 4 katter varav 2 är hanar och 2 honor. Hankatterna har som en pälsklädd trekant därbak (som då är pungen och det!) Men det har ju inte din katt på bilderna ;)

Hörde om ett sätt att sälja/skänka kattungar, kolla vad köparen vill ha titta vilken h*n blir fäst vid ,säg då vilken tur du har den har rätt kön .OT ja men intresant sätt att sälja

Av det lilla jag kan se så ser kattungen ut att endast vara 8 veckor, hoppas jag har fel. Men med en "uppfödare" som inte kan könsbestämma katter så är det väl tyvärr inte otroligt att dem inte känner till den nya djurskyddslagen.

Men är helt säker på att den är 13 veckor. Känner nämligen de som sålde. De är inga uppfödare utan blev med kattungar lite av misstag:o så därför är de inte så hemma på att könsbestämma.

Min ena katt såg ut som 8 veckor när hon var 12 veckor... hon är så liten till växten. Det är hon fortfarande, nu är hon snart halvåret, men ser ut som den andra gjorde vid 12 veckor. ;)

Jag VET att hon var 12 veckor när hon kom hem till mig eftersom jag var där när hon föddes. (mina föräldrars katts unge.)

Av det lilla jag kan se så ser kattungen ut att endast vara 8 veckor, hoppas jag har fel. Men med en "uppfödare" som inte kan könsbestämma katter så är det väl tyvärr inte otroligt att dem inte känner till den nya djurskyddslagen.

Hur kan du avgöra det genom att titta den i rumpan? *nyfiken*

Hur kan du avgöra det genom att titta den i rumpan? *nyfiken*

Avgöra kan jag inte, därför jag skrev att jag hoppades att jag såg fel. Den såg så hemskt liten ut på sista bilden.

Thejonaz: Vad bra. Om säljarna säger att det är så så stämmer det säkert. :)

Det finns massa uppfödare som tar fel på vad det är för kön på kattungarna. Utan vid veterinärbesiktningen så talar veterinären om vad det är för kön. Vet flera som sålt honor som visat sej vara hanar o tvärt om. Vet även ett fall där veterinären missat o vid utställning så uppdagades det.

Så dålig uppfödare behöver man inte vara för att missa kön.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
186
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
480
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
399
Senast: KeeNine
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
937
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama